Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan jeg blive gravid?

Redigeret 9 juni, 2012, 04:34 i Snart gravid
Hej alle sammen
Jeg er en pige på snart 20 jeg er startet på p piller for 2 mrd siden efter p sprøjte jeg har glemt en pille hvor jeg tog den da jeg opdagde det og det er sket 3 gange på en uge, min fyr og jeg har haft sex hvor han er kommet i mig på 12 dagen som skulles siges og være ÆL, vi har ikke planer og baby jeg har stadig 4 piller hvor jeg så skal holde pause i 7 dage, kan jeg blive gravid når det er sket 3 gange på en uge jeg har dog haft lidt underlivs smerter efter det...

håbet jeg høre fra jer :-)
Hilsen babe20

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hele ideen med p-piller er jo, at de forhindrer ægløsning, hvorfor du ikke kan bruge de beregninger til noget.

    Men - hvis man skal bruge p-piller som prævention, kræver det at de tages korrekt. Det er kunstige hormoner, som kroppen tilføres, og hvis man glemmer sine piller, så bliver kroppen forvirret, og der kan derfor sagtens blive fremkaldt en ægløsning på helt tilfældige tidspunkter.

    Der ligger en indlægsseddel i din p-pillepakning, og den bør du altså læse; der står mange informationer, som du bør kende til. Det er sådan set derfor, den ligger der.

    Der står bl.a. hvordan du skal forholde dig, hvis du glemmer en pille, og de informationer bør du rette dig efter.

    Så til dit spørgsmål: Ja, du kan godt blive gravid, hvis ikke du har taget dine piller korrekt.

    Hvad med at kode en påmindelse ind på din mobil, så du husker at tage pillen?
Log in eller Registrér for at kommentere.