Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bange.........

Redigeret 9 juni, 2012, 04:50 i Små børn
Hej

Jeg har en dejlig fodbolddreng på 8 år, men for nogle uger siden opdagede jeg en lymfeknuder på en lille centimeter i hans ene armhule, og der er flere, de ses under huden, når han strækker armene over hovedet.......det bekymrer mig, selvom lægen siger de er normale....vil meget gerne høre om andre har erfaringer med dette....han har altid haft meget tydelige knuder på halsen, men det er jo pga. De mange luftvejsinfektioner børn har... Men hvorfor skulle de hæve i armhulen, han har ingen sår på armen, men jeg ved selvfølgelig ikke hvor længe de har været forstørrede i armhulen.....skal jeg ære bange ?

Gitte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du spørger, om du skal være bange - det ER du jo, og derfor skal du have noget hjælp og støtte.

    Jeg kan da godt forstå, at du ikke finder, at det er nok, at lægen bare har sagt, at det er normalt. Forhåbentligt har lægen fuldstændig ret, men du har brug for en forklaring - for man hører jo ofte, at læger tager fejl.

    Jeg vil foreslå dig, at du bestiller en tid ved lægen - og på forhånd gør opmærksom på, at du vil have en forklaring, at du vil beroliges.

    Du kan godt forlange, at lægen giver sig tid til at forklare det ordentligt for dig - om sådanne lymfeknuder, hvordan han/hun uden videre kan se, at de er helt normale, og forhåbentligt kan din læge give den den ro, du har brug for.

    Men - mener du ikke, du får en ordentlig forklaring, du kan bruge, så vil jeg da foreslå dig, at du insisterer på at din dreng bliver henvist til en speciallæge. Hvis lægen afviser det som værende totalt "pjat", ja, så vil jeg foreslå, at du simpelt hen selv bestiller en tid hos en privatpraktiserende speciallæge, og betaler hvad det koster for en sådan konsultation, for det handler om, at du skal have ro i sjælen.

    Mit umiddelbare gæt er da, at din læge har ret - det ER helt normalt, men det kan du naturligvis ikke bruge til noget. Du har brug for 100% klart svar - selvfølgelig.
Log in eller Registrér for at kommentere.