Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

jeg forstår det altså ikk.

Redigeret 9 juni, 2012, 05:27 i Prævention
Hvordan kan chancen for graviditet blive forøget når man har glemt 1-3piller i en pakke ?
For Når man har glemt tre piller skal man smide pakken væk også kom mens jo.

Men fjerner mensen ikk det der ikk er blevet befrugtet? Så burde faren være over?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man tager p-piller får man ikke menstruation, men derimod en kunstigt fremkaldt blødning.

    Hele ideen med p-piller er jo, at de forhindrer ægløsning, men hvis ikke man tager dem korrekt - altså glemmer en eller flere i en pakning, så kan der altså godt blive fremkaldt en ægløsning, p.gr.af kroppens forvirring- så får den hormoner, så får den ikke hormoner, - og så kan du altså godt blive gravid.

    Og - fordi kroppen altså får disse hormoner on and off - så kan du også opleve en kunstigt fremkaldt blødning, selv om du skulle være blevet gravid.

    Det er korrekt at menses udskiller det, der IKKE er blevet befrugtet, men hvis du ER blevet befrugtet, så kan du altså godt være gravid alligevel, selv om der kommer en blødning.

    P-piller er en meget usikker prævention, hvis ikke de tages korrekt, og derfor står der også i indlægssedlen, hvordan du skal forholde dig, hvis du glemmer en pille.

    Glemmer du flere piller, kan du overhovedet ikke regne med den form for prævention, og så er der jo ikke nogen ide i, at du overhovedet tager p-piller.

    Jeg påstår ikke, du ER gravid, men risikoen er i aller højeste grad til stede.
  • Indstillinger
    HEj lotte tak for dit svar endnu engang.

    Jeg er blevet meget klogere nu. Så tusind tak. :):)
Log in eller Registrér for at kommentere.