Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp mht p-piller

Redigeret 9 juni, 2012, 13:13 i Prævention
Jeg havde mens. i sidste uge, og får det derfor under roskilde festival. Jeg har en recept på p-piller og ville købe dem imorgen. er det muligt at skubbe sin mens.? jeg har læst at man skal starte på 1. dagen, men har men så ikke mens som normalt den uge?

hvis jeg evt. begyndte på pillerne før roskilde og før min mens starter, kan jeg så udskyde den?

på forhånd tak

- Marie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mange tak for hjælpen :-)

    - Marie
  • Indstillinger
    Jeg anbefaler, at du taler grundigt med din læge om bivirkningerne ved denne medicin.

    Det kunne være menstruationen var at foretrække.

    Jeg kiggede lige på den anbefalede hjemmeside og så, at man kalder bivirkningerne milde, men når de remser dem op, så synes jeg bestemt ikke, de lyder milde - og det er da ærgerligt at være på Roskilde Festival og så godt nok undgå menstruation, men der i mod være hundedårlig. Du ved jo først, hvordan lige præcis du reagerer på medicinen, når du HAR indtaget den.

    Og nej - med de toiletforhold sådan et sted, så er det ikke sagen med menstruation, men der kender du jo eventuelle bivirkninger, så tag dog nogle renseservietter - af de uparfumerede slags, f.eks.dem til baby - og nogle ekstra bind/tamponer med. Så kan du nemt skifte og rengøre dig i teltet.

    Problemet behøver ikke være større.
  • Indstillinger
    Hvorfor ikke bare tage pillerne en måned mere?
    Jeg burde også få det til Roskilde, men kører normalt mine p-piller 2 måneder af gangen, fordi menstruations sucks generelt. + Det er virkelig surt på Roskilde! Desuden jeg har læst herinde fra et indlæg med svar fra læge, at pausen rent faktisk ikke behøver at forkomme efter de 21 dage. Det er bare noget, man har fastlagt. - http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200342.htm

    I starten da jeg brugte p-piller skubbede jeg det altså lidt.. efter første omgang, ventede jeg lige 3 ekstra dage i pausen med at tage en ny pakke. Det passer bare bedre med menstruation i hverdagene og weekenden fri :-)
  • Indstillinger
    Amalien. Jeg foreslår, at du læser spørgsmålet, inden du svarer. Man kan altså ikke "bare tage pillerne en måned mere", når man altså ikke er begyndt på dem.
Log in eller Registrér for at kommentere.