Hjem Sind og psyke Mobning

Brug for et råd.. eller to ...

Redigeret 7 juni, 2012, 05:12 i Mobning
Det er efterhånden 7-8 år siden jeg gik ud af folkeskolen hvor jeg blev mobbet i alle årene jeg gik der. Jeg blev hovedsageligt mobbet med mit udseende. med hvor grim jeg var.
Jeg har i de efterfølgende år selvfølgelig også fået komplementer omkring udseendet. Det er bare så svært at tage imod komplementer fordi det stadig sidder så dybt i mig. -Når man jo har fået at vide i 10 år at man er tude grim og mega blondine-dum, og ikke har en chance for at finde en fyr, kan man jo ikk tro på andet.
Det må være lidt som anoreksi-ofre som ikke selv kan se de er tynde.. I mit spejl ser jeg bare en virkelig hæslig pige og ikk en pæn lyshåret kvinde !!

Jeg ville bare så gerne glemme mit udseende, og bygge et godt selvværd op. det må være så dejligt hvis man turde at gå til en fest eller anden komsammen uden at være total angst. Angst for hvad folk tænker og at gøre sig selv til grin..

Det ville være rigtig dejligt hvis nogen havde et godt råd eller to til hvordan man ligesom kommer videre.. -Eller om man bare skal blive ved med at leve med ekstremt dårligt selvværd

Kommentarer

  • du skulle måske gå i terapi ---for selvfølgelig skal du ikke leve med det trauma resten ag dit liv ---
    tal med din læge om du kan få nogle timer hos en psykolog --
  • Det kunne godt være man skulle tage sig sammen og prøve at kontakte en der kan hjælpe.. Det dælme bare svært at række ud after hjælp til at få det bedre. især når jeg selv føler at det bare er en bagatel jeg går og er trist over.. der er så mange andre der har LANGT større problemer. -og så går jeg og ikke kan komme over noget der er sket for mange år siden..

    Så synes ikke engang at jeg kan tillade mig at søge hjælp.. :/ Suk.. :'

    Men du skal ha tak for svaret..
  • du skal tænke på dig selv om at få det bedre ---og ikke alle andre ---

    så gå nu i gang med at få noget hjælp
  • Du har det godt nok svært med dit selvværd. Du mener ikke engang, du er værdig til at få hjælp - og det i sig selv er nok til, at du virkelig har behov for den.

    Solo giver dig et god råd - gå til din læge, fortæl hvordan du har det. Du er så ung, at du kan få hjælp uden egenbetaling, og det bør du bestemt benytte dig af. Også du har ret til et godt liv, og det kan du også få, hvis du søger noget hjælp, og det har du bestemt brug for.

    Du har skrevet et godt indlæg her - du er allerede på vej, så fortsæt nu ud ad den vej. Tag f.eks. dit indlæg med til lægen, ja, skriv i det hele taget ned, hvordan du har det og hvad du har været udsat for. Det er ofte godt at have noget skriftligt at støtte dig til, ja du kan endda give det til lægen.

    Men ja - søg noget hjælp og gør det nu - og det er i allerhøjeste grad din tur nu.
Log in eller Registrér for at kommentere.