Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

min datter er ikke renlig

Redigeret 6 juni, 2012, 03:53 i Sengevædere
hej jeg er mor til to dejlige piger på 6 og 8 år.

min datter på 6 år skal starte i skolen efter sommerferien men er ikke helt renlig endnu det hænder at hun sommetider tisser i sine bukser både når hun er her hjemme og når hun er i børnehave når vi er her hjemme har hun bukseble på hvis udheldet skulle være uden men hun kan vel ikke have ble på i skole eller børnehaven

hun bruger også ble om natten fordi hun tisser i sengen vær nat

er der noget jeg kan gøre eller er det tålmodighed det hele

hilsen Emma 27 år

Kommentarer

  • Indstillinger
    Først og fremmest skal du tage bleen af hende. Hun er en stor pige, og derfor skal hun behandles som en stor pige. Og hvordan skal hun lære at mærke efter, hvornår hun skal tisse, hvis hun bare kan gøre det, fordi bleen opsuger tissen og holder hende tør?
    Dernæst bør du få hende undersøgt, for hun kan have en kronisk blærebetændelse, en overaktiv urinproduktion, en for lille blære, noget psykisk eller noget helt andet. Men højst sandsynligt er der ikke noget galt, som det at blive behandlet som en stor pige og tiden ikke kan rette op på. Det er faktisk slet ikke så unormalt, at børn i den alder har uheld.
  • Indstillinger
    Hej

    tag bleen af og prøv at være opmærksom på hende, se når der er signaler på at nu skal hun tisse.

    Hun er vel så stor at hun selv siger til, når hun skal, men nogengange kan hun jo godt komme til at glemme fordi hun leger så godt.

    Hjælp hende ofte på toilettet...men ikke at hun skal tisse, men prøve.

    Hjælp hende med at selv at huske på at gå på toilettet.

    Om natten kan i prøve at tage hende op og tisse når i selv går i seng, så roligt som muligt og uden lys..så hun nemt sover igen. Det kan måske hjælpe hende til at være tør næste morgen.

    Jeg ved ikke om det er noget du kan bruge. Du kan måske også søge råd hos netsundhedsplejersken.

    MVH. I.
Log in eller Registrér for at kommentere.