Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vand i lungerne?

Redigeret 13 december, 2012, 03:17 i Lungeproblemer
Jeg har i en periode haft problemer med at trække vejret i den ene lunge.
Det føltes som om at den ikke vil modtage luften, og når jeg ryger kan jeg ikke inhalere. Jeg har i en periode på 6 måneder røget utroligt meget hash (via bong) og har fået afvide at man fik vand i lungerne af det. Jeg stoppede med det for en 5 måneder siden da jeg mødte min kæreste som stillede mig et ultimatum. Men her den sidste måned har jeg haft svært ved at holde mig fra at suge et hoved et par gange om dagen. Jeg føler selv at det hjælper mig igennem min depression som jeg fik for to år siden da jeg fandt ud af at min mor har knoglekræft. Hun er lige blevet operet for det igen og det har taget hårdt på mig. Men som sagt er det først noget der er kommet efter at jeg røg igen. Kan det være pga svækkede lunger eller skal jeg bekymre mig om noget større? Det skal lige siges at min mors kræft også har sat sig på lungerne, og jeg kan ikke undgå at tænke om det er arveligt. Jeg har ikke sagt noget om alt det her til min kæreste, så har ikke snakket med nogle om det, og jeg begynder at blive ret svimmel efterhånden. Det er kun den ene lunge der ikke vil som jeg vil, jeg har bedt ham lægge mærke til min vejrtrækning når jeg sover. Men har sagt at det er fordi jeg har ondt om morgenen. Han syntes at jeg trækker vejret hurtigt og nogle gange holder helt op. Så sent som i nat måtte han vække mig fordi jeg ikke trak vejret. Jeg har tænkt mig at søge læge men jeg ved ikke hvad jeg skal sige. Jeg bliver helt ør i hovedet når jeg rejser mig og har tit brug for at sidde ned igen. Vores sexliv har heller ikke været det bedte da han er bange for at gøre noget ubehageligt ved min vejrtrækning. Jeg holder lidt igen med smøgerne og har ikke rørt min bong siden det begyndte. Vil virkelig gerne vide hvad det måske kunne være inden jeg tager til læge.
Kh en fortvivlet en.

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.