Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg en kønssygdom?

Jeg har kløe og svien når jeg skal tisse.... Det har kløet i 4 age nu, og troede at det ville forsvinde af sig selv. Er det tegn på en kønssygdom? Jeg er meget renlig og påpasselig med hygiejne.
Er i et fast forhold og har ikke været min kæreste utro.
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig om min mistanke.

Kommentarer

  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 3 juni, 2012, 09:33
    Det kan da også være noget svamp eller blærebetændelse, og det kan da også være noget kønsoverført, men med de symptomer, vil det da ikke være min første tanke.

    Jeg synes, du skal kontakte din læge og fortælle om symptomerne, så kan der givet gøres noget effektivt, der virker ret hurtigt.

    I øvrigt - det er da fint, at du er renlig, men for meget kan faktisk også gøre skade. Der skal ikke skrubbes og skures med sæbe på kønsdelene. Faktisk bør man aldrig vaske der med andet end rent vand - og så ellers holde sæbe langt væk, ligegyldigt hvor meget "intim" og "skånsomt" det kaldes. I de dele er der en helt naturlig fugtbalance, som altså bliver ødelagt med konstant sæbevaskning, og hvis du har det med at spule med bruseren, så udtørrer det også området, og det er heller ikke godt.
  • Indstillinger
    Hejsa..... Tak for svar.... Er bare bekymret og ja vil søge læge i morgen tidlig. Har ondt i maven ved tanke om at det evt kunne være en kønssygdom :(
    Men tak for hurtig svar
  • Indstillinger
    Ja, jeg kom lige med en tilføjelse mens du svarede.
  • Indstillinger
    Ja det kunne jeg se :) men renlig mener jeg med lige præsis det du siger. Bruger ikke sæbe eller anden form for intimpleje, da jeg før har været ude i at blive tør og måtte søge læge. Men tak igen :)
  • Indstillinger
    Nå, men jeg foreslår, du tager det helt roligt. Jeg oplever også ind i mellem lidt svamp og har også haft blærebetændelse, selv om jeg netop rengører på den måde og synes jeg er meget omhyggelig. :-)

    Jeg tror faktisk ikke nogen kvinder kan gå gennem livet uden at opleve det en gang i mellem, og dine symptomer tyder altså på noget i den retning.

    Men - selvfølgelig bør du da blive tjekket for noget kønsoverført, hvis der er den mindste mistanke om den slags, og det er der da, hvis du/I har haft ubeskyttet sex med tidligere partnere og ikke blev undersøgt, da I begyndte at være sammen. Og nu I er i gang - bør din kæreste da også lige blive tjekket. Så er det på plads.
Log in eller Registrér for at kommentere.