Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Malonetta P-piller .. Sikre i de 7 dages pause ??

lotte123lotte123
Redigeret 3 juni, 2012, 07:23 i Prævention
Din læge burde have givet dig en ordentlig information, da han/hun udskrev recepten til dig - både omkring sikkerhed og bivirkninger, men også omkring hvad p-piller i grunden er, og hvad de gør ved din krop.

Men - det er der vist desværre ikke mange læger, der gider ulejlige sig med, hvilket producenterne burde vide, og derfor er det også producenterne, der burde give en endnu bedre information, så jeg vil da foreslå dig at kontakte producenten, og bede dem give en fyldestgørende information på deres indlægsseddel.

Hvis du vel at mærke tager pillerne korrekt, så beskytter de også i 7-dages pausen, da de jo netop forhindrer ægløsning, og pausen er til at den kunstigt fremkaldte blødning og de ophobede affaldsstoffer kan komme ud.

Ja, de beskytter altså lige så godt i 7-dages pausen, som p-piller nu en gang beskytter. Husk at sikkerheden jo altså ikke er 100%.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mon ikke du kan finde dem her.


    Novartis Healthcare A/S
    Lyngbyvej 172
    2100 København Ø
    Telefon
    Telefon 39 16 84 00

    Malonetta


    Virker ved at forhindre ægløsning og ved at ændre slimhinden i livmoderen. Midlet påvirker desuden slimen i livmoderhalsen, så sædcellens passage vanskeliggøres.
    Den svangerskabsforebyggende virkning indtræder den første dag. Forebyggelsen er også effektiv i de 7 dages pause. I pausen indtræder en menstruationslignende blødning.

    http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medi ... px?id=2998

    http://www.novartis.dk/om_novartis/afde ... ndoz.shtml

    Kontoret i Odense er flyttet til Lyngbyvej.

    CITAT

    Sandoz lukker i Odense

    Medicinalfirmaet Sandoz lukker i Tietgenbyen i Odense, og 124 job forsvinder fra Fyn.

    Sandoz flytter alle sine aktiviteter til et nyt nordisk hovedkvarter, skriver Fyens Stiftstidende.

    Ledelse i Sandoz har ellers flere gange afvist, at der var en lukning af virksomheden i Odense på vej.

    Sandoz flytter ind hos den ejer Novartis i Lyngby, og her bliver der kun plads til 68 af de 124 medarbejdere fra Fyn.

    Ledelsen af Sandoz har nu bedt medarbejderne på Fyn om at tilkendegive, om de vil arbejde i Lyngby.
  • Indstillinger
    Jeg ved godt, at det ikke er, hvad du spørger om, men du skriver, at du pludselig ikke kunne tåle de p-piller, du har taget gennem fire år.

    Fik du så bare uden videre nogle andre? Blev du overhovedet undersøgt for, HVORFOR du ikke kunne tåle de andre? Og hvordan kunne du ikke tåle de andre?

    Grunden til, at jeg spørger er, at de fleste der efter lang tids brug netop ikke kan tåle p-piller, jo er at kroppen forsøger at protestere mod disse hormoner, som du vel er bekendt med, ikke er specielt sunde for kroppen? I min verden er det i hvert fald logik, at det da ikke kan være specielt sundt at medicinere i årevis med hormoner mod en fuldstændig naturlig tilstand, og at det da er et sundhedstegn, at kroppen prøver at gøre opmærksom på det.

    Og så er det, an man bare uden videre får nogle stærkere piller, der kan "bedøve" kroppen, så den holder op med at protestere.

    Har du overvejet i stedet at give din krop en god, lang pause fra disse hormoner?
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 3 juni, 2012, 07:16
    Det tror jeg ikke unge mennesker gør. De tænker slet ikke på bivirkninger.
    Det er bare rart og nemt at sluge en lille pille. Nej, for det er da ikke medicin. !!! De vil ikke høre på det, lotte123.

    Naturligvis blev de "opfundet" af en mand. I 1960’erne af den amerikanske videnskabsmand Gregory Pincus. Mænd vil jo ikke tage den slags. Måske er de for kloge, he he.
    Jeg var også lykkelig den gang og troede nu var det slut med at være nervøs for graviditet. Føj, føj, hvor blev jeg syg. Lægen ( også en mand) ville overhovedet ikke tro på nogen kunne blive syge, næh nej, det var mig der var hysterisk. Men jeg stoppede, jeg kunne ikke gå og være så dårlig tilpas.
    Senere blev de klogere, da kvinder døde af blodpropper. Så blev p pillerne ændret.
    Risikoen blev mindre. !!!! men er den væk, nej. !!!!
    Jeg tror det er hamrende skadeligt at tage p piller.

    Jeg så en vidio, hvor en læge konsekvent kaldte børn på 12 år for unge kvinder. Han ville give dem p piller selv om det ikke er tilladt uden forældrenes tilladelse. Jeg fik kvalme. Forældrene burde heller ikke kunne give tilladelse, de skulle hellere holde øje med deres børn.
    Andre læger advarer mod de forstyrrelser det kan/giver i udviklingen.

    Så i stedet for kondomet , som mænd ikke kan lide, bruges en pille, som ikke skader, tror de.
    Til gengæld tager kønssygdommene fat. Fagre nye verden.

    Jeg har sandelig fået respekt for medicin af bitre erfaringer. Nu bliver der vejet for og imod.
    Medicinalindustrien, og læger, skal tjene penge, masser af penge, så jeg stoler ikke på nogen mere. Også det har jeg lært af erfaringen. Men har vi nogensinde hørt efter, hvad "erfaringen" siger. Aldrig, lotte123, vi sagde de gamle har ikke forstand på noget. Det aner de intet om. Erfaring kan desværre sommetider være dyrekøbt. Den erfaring har jeg også. Men vil unge mennesker høre det, nej.
    Nåe ja, jeg ville bare lige ud med mine tanker.

    Mange hilsener.

    http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... -p-piller/
  • Indstillinger
    Jamen dog, jeg giver skam ikke nogen opsang til dig, slet ikke. Sådan skal du ikke opfatte det. Jeg blander mig på ingen måde i dine dispositioner. Det kunne jeg end ikke drømme om. Det mener jeg da også fremgår af mit svar til dig.

    Jeg undskylder og beklager meget, hvis du opfatter det på den måde.
    Jeg udtrykte bare min mening. Det er jo en debatside, så vidt jeg ved,
    ikke en brevkasse. Men jeg beklager oprigtigt, du opfatter det anderledes.

    ps. Jeg er ikke sur, hvorfor skulle jeg være det.
  • Indstillinger
    Jeg undskylder, at jeg fik drejet debatten, men jeg var bare nysgerrig efter at vide, hvordan du ikke kunne tåle de gamle piller.

    Noget tyder heldigvis på, at du virkelig bliver undersøgt og forsøgt udredt.

    Jeg er ked af at læse, at du har mistet kæreste, fordi du havde problemer med sexlivet - endda problemer, som du forsøgte at gøre noget ved, og derfor skal du ikke være ked af, at have mistet ham.

    Jeg håber virkelig din nye kæreste har forståelse for, at du arbejder på at løse problemet, og håber det vil lykkes for dig.

    Og- til forsvar for Persille, der i øvrigt sagtens kan forsvare sig selv :-) - så er det desværre rigtigt, at rigtigt mange unge piger for det første overhovedet ikke aner, hvad p-piller gør og kan have af bivirkninger, for det andet er fuldstændigt ligeglade; det er udelukkende en medicin, de indtager mod den "sygdom" der hedder menstruation og fertilitet.

    Men - der er du heldigvis ikke, og du har også ret i, at det som sådan er denne debat uvedkommende, hvad min drejning også er - og jeg beklager igen, men var som nævnt nysgerrig. :-)

    Og ja - det er et debatforum, og der sker jo ofte i debatter, at emne og fokus bliver ændret undervejs. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.