Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kondolymer - smitte

Hej,

Jeg er lidt tvivl om smitteveje for kondolymer. Der tales om hudkontakt med de berørte områder (med vorter), men hvad med risiko for mere indirekte smitte?

Altså hvis man f.eks. bliver berørt på kønsorganet med hånden af en kvinde som er smittet, hvor stor er smitterisikoen så, hun kan jo have rørt ved sig selv på områder hvor der er vorter i udbrud...

Håber nogen har et kvalificeret svar, er bare generelt meget forsigtig af natur.. :-)


Mvh. Itvivl (mand)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan læse noget her. Jeg aner ikke om det kan smitte fra en hånd, der har været i berøring med vorterne, men jeg er ved at tro det. Når det kan smitte fra et håndklæde, såe...
    Måske er risikoen ikke stor, men alligevel, den må være der.

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kondylomer.htm


    Jeg fandt dette:

    CITAT

    ”Kondylomer er MEGET almindelige i befolkningen, i nogle undersøgelser er angivet at op mod 3/4 af voksenbefolkningen på et eller andet tidspunkt har været udsat for smitte. Kondylomer smitter ved kontakt til det område hvor infektionen sidder, altså typisk hud-til-hud kontakt. Man smitter typisk ved seksuel omgang.” Ovenstående er kopieret fra netdoktor.dk Der står meget her på nettet. Så du kan også blive smittet ved hand- og blowjob.
Log in eller Registrér for at kommentere.