Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lavt stofskifte højt t4

Hej :-)
Jeg håber nogle herinde kan hjælpe mig med at blive klogere..
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for lidt over 1 år siden. Hashimoto.
Mit tsh har aldrig været voldsomt højt maks 15,17 men har igennem det sidste år været meget svært at regulere, jeg har tillige mange symptomer på for lavt stofskifte. jeg får 87,5mg Euthyrox om dagen. er blevet sat op i dosis 7 gange i det forløbne år, selvom jeg er blevet sat op i dosis, er mit tsh aligevel steget. en enkelt gang har vi oplevet at mit stofskifte blev for højt og jeg blev så sat lidt ned igen, hvorefter stofskiftet så blev for lavt igen... Jeg får taget blodprøve engang om måneden for at følge mit tsh og t4 tæt. de sidste par måneder har jeg haft det godt og mit tsh var nede på 2,95. Men den sidste uge har jeg igen haft mange symptomer. Træthed, tørre øjne, irretabel,ånde nød, ondt i muskler og led og blå mærker på mine overarme, hvilket jeg altid får nå mit stofskifte bliver for lavt. Det underlige for mig er at mit tsh er på 3.95 (blodprøve taget i onsdags) men t4 er på 20, hvilket jo er ret højt. Vi blev enige om at sætte mig 12,5mg op om ugen for at sænke tsh lidt, da jeg jo har mange symptomer, nu er jeg bare bange for at t4 skal blive for høj og få mit hjerte til at gallopere og "hoppe over" sådan føles det... Nogle af jer, der kender problematikken med symptomer på for lavt og for højt stofskifte på en gang? håber på lidt hjælp:-) venlig hilsen Susanne L. Madsen
Log in eller Registrér for at kommentere.