Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Subklinisk Lavt stofskifte

Redigeret 26 juni, 2012, 16:06 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej

Er der nogen der har erfaring med Subklinisk Lavt stofskifte?

Ilfg. lægen er mit TSH 10,4, men T3 & T4 er nomale.

Kan dette evt. være skyld i en lav puls og lidt dårlig hukommelse?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Ja, det kan være grunden til lav puls og dårlig hukommelse, ligesom omtågethed og depressionslignende tilstand, hårtab, skøre negle, tørt hår og hud, træthed osv.
    Dit tsh ligger alt for højt og du vil højst sandsynligt se t3 og t4-værdierne falde over tid, dvs. udvikle klinisk for lavt stofskifte. Det er hvad der normalt sker. Det var det samme for mig. Og så sættes man i behandling med kunstigt stofskiftehormon. Det går kun i sjældne tilfælde i sig selv.

    Du har højst sandsynligt også forhøjet anti-tpo? Altså antistoffer der angriber din skjoldbruskkirtel? Er dette ikke undersøgt må du insistere på at få det gjort. Det er med til at definere sygdommens karakter. Man kan dog også have lavt stofskifte uden antistoffer. De to sygdomme er forskellige, men behandles på samme måde.

    Kh.
  • Indstillinger
    hej jeg giver ret det lyder som om du har den autoimmune hashimotos - det kalder de ofte subklinisk men din tsh SKAL NED "1 du skal have stofskiftemedicin lige nu hvis ikke du allerede har fået - få målt anti-tg og anti tpo - egen læge kan ikke tage dem - men de kan tages på sygehuset og hvis de er i tvivl om hvad prøver der skal tages kan du fortælle dem at de ligger på righospitalets hjemmeside - det er ret vigtigt at få dem taget med igen og igen er jeg nødt til at sige - endokrinologerne går det ikke automastisk af uransagelige grunde - de har lidt at lære de herrer ! held og lykke med det hele - når tsh er på 10 har man det forfærdeligt så håber du snart får det bedre - ps for din egen skyld prøv at styre uden om eltroxin - mange tåler det ikke efter det er lavet om . læs mere på sonjas stofskifteforum - her er du helt normal og alle der vil gerne hjælpe dig :0))
Log in eller Registrér for at kommentere.