Hjem Kvinder Snart gravid

Kan jeg jo være gravid?

Redigeret 30 maj, 2012, 12:26 i Snart gravid
Hej,

Jeg er en ung pige på 21 år ..

- Så er det nu for 49 dage gået siden efter min første menstruation. Jeg har ikke noget kvamle eller noget andet underligt og lyst mere til at spise.. Jeg havde jo taget en test og den viste negativ. Jeg prøver at tage den igen imorgen (Hvis jeg ikke har fået min mens endnu efter for 50 dage siden) Jeg er simpelthen slet ikke bange for at blive gravid. Men jeg tvivler om på, er jeg mon virkelig gravid? Jeg tænker også på andet er at hvis jeg ikke faktisk er gravid og så er jeg simpelthen mest bange for helt andet noget i galt med min krop.. Jeg er jo lille 1,61 cm og 50 kg og har altid været normal tynd.

Jeg fik min første menstruation som 12 årige. Den kommer altid forskellige datoer hver mdr vis op, ned, op, ned derfor den aldrig kommer samme dag hver mdr. Så jeg altid ved ikke, hvornår præcis den kommer. Det irriterer mig jo altså virkelig. Sådan har jeg altid været siden da indtil nu..
Fx jeg har fået min sidste menstruation d. 12 apirl 2012 så vil jeg få igen næste mdr. måske 25 eller lidt før efter. Men den stopper pludselig lige nu og det får mig til at tvivle sig på om er det noget helt tegn på graviditet eller noget andet?

(Selvom jeg jo allerede har besillt tid hos min egen læge d. 11 juni)
Jeg vil bare gerne helt klart vide NU ... plz svar mig, forhånden på tak :)

Kommentarer

  • Nu er det faktisk uhyre sjældent, at cyklus kører sådan, at man får menstruation på den samme dato hver måned - jeg tror faktisk ikke nogen overhovedet har det på den måde, i og med at der jo er forskelligt antal dage i månederne.

    Det, man almindeligvis forholder sig til er, at cyklus er ca. 28 dage, men det er kun en løs - meget løs -rettesnor. Nogle har ca. 25 dage, nogle har ca. 35 osv. osv., det er meget forskelligt. Og - så er der den, også ret store gruppe, der har en ret uregelmæssig cyklus. Min har også altid været uregelmæssig, og det har så været normalt for mig, og jeg har problemløst fået de børn, jeg skulle have. Da du netop også har haft en lang og uregelmæssig cyklus lige fra du begyndte at menstruere, så kan du godt regne med, at det så er normalt for dig.

    Men om du er gravid eller ej, er der jo ikke nogen her, der kan svare dig på. Du skriver, at du har taget en test, men ikke hvornår, du gjorde det. Testen skal tages når forventet menstruation udebliver, men da du jo netop har en så uregelmæssig cyklus, så ved du heller ikke, hvornår du har haft ægløsning, og der er jo heller ingen her, der ved, hvornår du har haft ubeskyttet samleje, hvor du kunne være blevet gravid, men sådan ca. to - tre uger efter det ubeskyttede samleje, burde en test kunne vise et resultat.

    At du ikke har symptomer på graviditet, betyder ikke noget - langt de fleste har altså ikke symptomer de første uger.

    At din mave er fedtet aner jeg ikke, hvad du mener med.

    Men - alt andet lige, så er det meget fornuftigt, at du kommer til læge og bliver undersøgt, hvorfor din menstruation er udeblevet så usædvanligt længe, for så lang tid bør den da ikke udeblive. Jeg går ud fra, at så lang cyklus plejer du ikke have?

    At du er temmelig tynd og spinkel, kan godt have betydning - men hvis du altid har været det, så er det nok ikke derfor.
  • Jeg glemte at skrive, hvornår jeg tog testen, og det var i lørdags siden. Jeg har jo aldrig haft sådan i lang tid. Men jo kun i en måned havde jeg ikke fået mens for 3 år siden. Men idag har jeg næsten haft ikke fået mens i 2 mdr så.. Jeg husker helt nu, at den dag, hvor jeg skulle oppe til eksamen for en uge siden. Så jeg vågnede og stod i morges og så inde på WC, så pludselig jeg mine øjene begyndte at ryste og næsten ikke kunne se og som om jeg skulle besvime, så måtte jeg drikke vand så meget og lidt stadigvæk rystede (Svært at forklare her) det har jeg sådan aldrig prøvet før. Så ankom jeg der til eksamen, gik det helt fint.. Jeg har jo haft sex med min kæreste og bruger altid kun med kondomer. Ingen p-piller eller andet. Det skete aldrig ved et uheld i 3 år...

    Nå, jamen kvinder er forskellige, som har ingen noget tegn på, selvom man er gravide. Jeg har snakket med min kontaktperson igår og hun sagde, hun selv også haft aldrig noget kvamle eller dårligt, og da hun havde jo tre sønner efter det.
    Pyt med fedtet mave, som jeg allerede har slettet så skulle du ikke skrive på.

    Jeg sagde, at jeg altid forvirrer mig med min mens, som den kommer ikke samme dag hver mdr. Forskellige datoer, siden jeg som 12 årige fik jeg min første menstruation, imens jeg altid venter på at få mens. Nu er det næsten 50 dage imorgen. Derfor er jeg begyndt at tænke på om andet må være noget i galt med min krop, når jeg ikke faktisk er gravid, er jeg virkelig bange for.

    Lad os bare vente og se, om en uge til hvis jeg ikke får min mens og hvad siger min læge om det efter blodprøven d. 11 juni.

    Sig bare, hvis du ikke forstår hvad jeg skriver. Min dansk grammatisk ikke er så godt som dig.. Bare du kan forstå det. (Det må du undskylde, hvis jeg skriver så hårdt, men det mener jeg ikke er hårdt)
  • Jeg forstår godt, hvad du skriver, men har ikke mere at tilføje. Held og lykke ved lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.