Hjem Rusmidler Alkohol

Svimmel 3dage efter jeg har drukket.

Redigeret 1 december, 2014, 11:20 i Alkohol
Hej, Jeg var ude og drikke med nogen venner for 3dage siden. Men jeg er stadig meget svimmel, har det ikke dårligt eller noget er bare meget svimmel, Nogen der ved hvorfor?

Kommentarer

  • Med de mængder alkohol, man nu om dage indtager, så ville det være mærkeligt, hvis ikke man var dårlig bagefter, da kroppen simpelt hen er blevet forgiftet.

    Alkohol er meget vanddrivende, så du er sikkert i underskud for væske - og med væske mener jeg vand!

    Mit forslag er er, du drikker rigtigt meget vand - postevand - så du kan få genoprettet væskebalancen i kroppen. Prøv om du kan få to-tre liter ned i dag, og se, om det ikke hjælper.

    Svimmelhed er ofte et tegn på for lidt væske i kroppen - og det er ikke kun, hvis man har drukket for meget alkohol.
  • Prøv med at drikke kildevand uden brus , der er lidt natrium i det hjælper godt, ikke for kold vand så kan du drikke støre mængder. , held og lykke.
  • Jeg oplever det samme som du gjorde
    Hvad er det sket i din sag
  • Oplever lidt det samme som jer. Dog ikke som sådan svimmel, bare ukoncentreret og fjern. Til gengæld varer mine symptomer gerne op til en uge, før jeg er "normal" igen ;-)
    Ved endnu ikke, hvad det kan skyldes, så det ville være rart med nogle kompetente svar :-)
  • Nu er det her jo et debatforum, hvor man udveksler meninger, holdning og erfaringer - så hvor kompetent et svar, du kan få her, ved jeg ikke.

    Du mener åbenbart ikke, at megen alkohol giver kroppen en forgiftning og
    væskemangel, siden du efterlyser kompetente svar?

    Mit bud er, at grunden til, at det tager dig så lang tid, at komme ovenpå igen, ganske enkelt skyldes, at din krop ikke kan tåle denne forgiftning. Måske du skulle prøve at begrænse dit forbrug, men det bud er nok ikke det, du gerne vil læse.

    Tja... jeg følger spændt med, for også jeg vil da gerne læse, hvad der er mere kompetent end det, som i øvrigt er gængs viden omkring alkoholindtag.
  • Spandauer88. Har du også en smule feber føelse?
    Jeg har det samme som dig, er ikke svimmel men ser lidt uklart/ufokuseret.
  • Lotte123.
    For mit vedkommende så hælder jeg ikke alkohol ind til hverdag. Men kan godt se at jeg måske har givet lidt for meget slip i weekenderne.
    Nu har jeg så været ved lægen i dag, og det kom der intet ud af.
    Efter ca 9 dage uden alkohol og masser og vand og god mad, er det stadig det samme. Uklart syn / defus. Og en smule feber.
    Håber at det ser bedre ud i næste uge ;)
  • Nu er det jo muligt at blive syg/sløj uden det skyldes alkohol, og lige for tiden er der et hav af vira, så mon ikke det ganske enkelt handler om, at du har pådraget dig en sådan, som jo sagtens kan komme netop i forbindelse med at man har været i byen, mødt en masse mennesker, fået udvekslet diverse vira - og det især på denne årstid. Jeg gætter ganske enkelt, at det kan være derfor, du er så lang tid om at blive frisk igen. Muligvis du allerede (uden at vide det) havde en virus i kroppen før du gik på druk, og så slår den jo hårdere ned. Men - der findes jo også mennesker, der ikke kan tåle alkohol, og derfor er uforholdsmæssigt lang tid om at komme op igen.

    Der hvor man nok mærker de største forgiftninger er jo netop der, hvor man drikker sig i hegnet i week-enden, hver anden uge, en gang om måneden eller hvordan det nu er.

    Dem, der drikker hver dag, vil jo netop have en konstant forgiftning, som man vel sagtens vænner kroppen til, så man ikke mærker helt så meget til det, som når man når at blive helt ædru ind i mellem.

    Men - jeg vil da afvente de kompetente svar, som Spandaver efterlyser.
Log in eller Registrér for at kommentere.