Hjem Kvinder Snart gravid

Hjælp min kæreste er gravid og vil stadig drikke Hvadgørjeg?

Redigeret 31 maj, 2012, 15:29 i Snart gravid
Min kæreste på 20år er gravid i 3måned, men vil stadig godt drikke en genstand i ny og næ. Da jeg prøvede at forklare hende blev hun meget afvisene og endte med at tage hjem til hendes forældre. Da de selv drak og røg (lidt) under deres graviditet (3 børn) kan jeg ikke få meget hjælp der. Hvad skal jeg gøre. Jeg vil ikke miste hende over det her, men jeg vil heller ikke have et skadet barn...

Mvh. Christian

Kommentarer

  • Av av, I må have skændtes. Jeg tror det er meget værre end at drikke et enkelt glas. Hvis det altså kun er et enkelt glas ??

    Dit barn har ikke godt af de sindsoprivende ting, som et skænderi er. Har du tænkt på det. Det er foretaget undersøgelser, der viser et barn i livmoderen bliver påvirket.
    Du kan jo ikke gøre noget, hvis hun drikker for meget, alligevel. Men du kan gøre meget for at gøre graviditeten god og derved hjælpe dit kommende barn. Du kan forsøge på den gode måde, at få hende til at holde igen. Det er langt værre at skændes. Det påvirker barnet i livmoderen.

    Hvis moderen er meget stresset under graviditeten kan barnet risikere at få sukkersyge. Eller der kan være andre ting. Det er sikkert svært at tro på, men det er ikke noget jeg finder på. Jeg har læst om det.


    http://www.denbedstestart.dk/GraviditetOgAlkohol.aspx


    Når I begge er rolige kan du jo prøve at vise hende dette. Men gør det nu på en sød måde. Sig, du er bekymret for dem begge og at du mener det godt.
  • Helt ærligt: at man kan få sukkersyge, fordi ens forældre har skændtes i graviditeten - hvor i alverden er det videnskabeligt bevidst? Noget andet er, at du naturligvis har ret i, at det ikke er godt med en stresset mor, men det er altså heller ikke godt med en fuld mor.
    Det, du kan gøre for, at din kæreste får en god graviditet, er, at du også selv holder op med at feste og drikke. At du er solidarisk. At du udviser forståelse for, at hun bliver pokkers ensom, fordi det nok er de færreste af hendes veninder, der er gravide og/eller har børn, og når man ikke har det, så har man heller ikke ret meget forståelse for, at andre har. Så I skal nok indstille jer på, at de fleste af hendes veninder og sikkert også en god del af dine venner falder fra. Og det er bestemt ikke nemt, og det er ikke nemt at være ensom og føle sig svigtet og valgt fra. Men det er altså en konsekvens af at gøre noget andet end ens omgangskreds.
    Så støt hinanden. Læs evt. nogle graviditets bøger sammen eller bøger om at få et lille barn. Vær solidarisk og hjælp hende til at gøre andre ting, når hun har behov for at komme ud, for ingen kan holde til at sidde og kukkelure i 9 mdr.
    Og prøv så lige at tage en snak om det modne og fornuftige i at rende hjem til mor og far, når der er problemer! I skal selv være forældre lige om lidt, og det kræver altså, at man er voksen, moden og følsom, for det er et kæmpe ansvar og et kæmpe arbejde med både mange glæder og mange sorger og frustrationer
  • Undskyld rejen1, at jeg tillod mig at have en mening. At jeg skrev, hvad jeg har læst.
    Ellers mener jeg det er udemærket, hvad du skriver. Du har helt ret.



    http://ing.dk/artikel/117374-skader-stress-fostret

    http://www.sn.dk/Stress-kan-give-dit-uf ... ikel/75603

    citat

    Stress på jobbet eller i livet kan give nyfødte børn sukkersyge, skriver DR Online og videnskab.dk.

    Det er ny forskning, der afslører risikoen ved stress under graviditeten.

    - Man ved, at type 1-diabetes opstår i barndommen, men man kender ikke ret meget til årsagerne. Nu viser vores studium, at stress under graviditeten er én af årsagerne til, at sygdommen udvikles, siger Jørn Olsen fra Afdeling på Epidemiologi på Aarhus Universitet til videnskab.dk.

    På baggrund af den nye viden vil forskerne måle gravides stressehormoner for at finde ud af, hvor stressramt man skal være for at der er risiko for barnet.

    citat slut

    citat

    Karin Sørig Hougaard, seniorforsker, cand.scient., ph.d., Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø, svarer:

    "Flere og flere undersøgelser viser, at livet i fostertilstanden bidrager til at forme barnets fysiologi, adfærd og udvikling, også efter fødslen. Teorien er, at miljøet i fostertilstanden hjælper til at 'programmere' fostret til de livsvilkår, der venter efter fødslen. Her er stress en mulig faktor.

    citat slut


    Som sagt, jeg tror stress er meget værre end et enkelt glas vin, men naturligvis ikke to eller flere. Jo mere hun bliver skældt ud, jo mere vil hun drikke, på trods, er jeg bange for.
    Så er den kommende far klog og vil han det bedste for sit kommende barn, må han gå med varsomme og følsomme "skridt".


    ps.

    Som jeg skrev, det var noget jeg havde læst og ikke noget jeg finder på.


    http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... yge-boern/


    http://www.diabetes.dk/Aktuelt/Nyheder/ ... betes.aspx
  • Jeg er helt enig, men kunne godt lide at vide, hvordan det kan forhindres, hvis pigen ikke vil. Pigen er ikke umyndiggjort.
    Så dit råd er godt, men kan det bruges. ?

    En sej fyr, ja, især hvis han tænker over de oplysninger, der er givet og prøver at efterleve dem. Man når længere ved at vise hensyn og tale pænt end skændes om tingene. Så er det fallit.
  • Hvis hun er gravid og drikker, så fortjener hun en røvfuld (undskyld udtrykket)

    Jeg vil dog råde dig til ikke at slå hende :)
  • Det var så det forhold :-(. Hvis der er nogen af jer her inde der er drenge, og har en kæreste der drikker. Lad hende for ellers bliver i bare smidt ud og så drikker hun sikkert stadig alligevel. Hilsen en meget trist dreng. Held og lykke til jer andre med det.
  • Jeg er ked af at sige det, men hvis der ikke skal mere til, for at jeres forhold går i stykker, så havde det jo ikke holdt, selv om du ikke havde sagt noget den her gang. Men jeg synes, du skylder det barn, som du selv har været med til at lave dels at opretholde en tæt kontakt til det, dels at sikre dig, at din ex er bedre til at være mor, end hun er til at være gravid. Og er hun ikke det, så skal du få noget hjælp på kommunen.
  • Hej

    jeg vil give rejsen1 ret, du skal sørge for at opretholde tæt kontakt til dit kommende barn.
    Men det kan være en meget vanskelig sitatuion hvis din ex slet ikke vil have dig i nærheden og ikke vil have du har noget med barnet at gøre.

    Men du skal ikke give op...du skal kæmpe for dine rettigheder. få hjælp fra kommunen. Der findes også gratis advokat bistand hvis det kommer dertil at du bliver forhindret i at se dit barn eller moderen på anden hvis svigter jeres kommende barn.

    Det at få et barn er et enomt anvar og selv med god erfaring kan det tage pusten fra en. Jeg mener det ubetinget er den største udfording på den mennesklige plan at tage vare på sådan et lille væsen og se det vokse og hjælpe det til at kunne begå sig i denne verden. Med kærlighed og respekt for barnet.

    MVH:
Log in eller Registrér for at kommentere.