Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid?

Redigeret 31 maj, 2012, 03:46 i Prævention
Har lige et par spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med:
- Kan man godt få sin menstruation selvom man er gravid, hvis man er på p-piller?

- Hvis man tager en ekstra pakke p-piller, (altså springer menstruation over 1 mdr.) er man så stadig beskyttet?

- Kan man regne med en graviditetstest selvom man er på p-piller? :)

Håber I kan hjælpe :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    1. Ja, det kan man godt.

    2. Ja, så meget man nu er beskyttet med p-piller. Der er jo en del, der trods korrekt brug alligevel bliver gravide. Og selvfølgelig er man mindre beskyttet, hvis man ikke har taget pillerne korrekt. Man er især i risikogruppe, hvis man har glemt en eller flere piller.

    3. Ja, for det meste - hvis den vel at mærke tages korrekt, og dvs.mindst to uger efter det samleje, hvor man tror, man er blevet befrugtet. Dog bør man, hvis man tror, man er blevet gravid, alligevel kontakte lægen og forhøre sig - især hvis man ikke ønsker at gennemføre en eventuel graviditet.
  • Indstillinger
    Nu har jeg anskaffet mig denne graviditetstest fra IN'VITRO og på pakken står der som normalt, én streg = negativ og to streger = positiv.
    Men inde i brugsanvisningen står der flj:

    Negativ: Hvis der kun fremkommer én lyserød streg i kontrolområdet C, kan du gå ud fra, at du er gravid.

    Positiv: Hvis der fremkommer to lyserøde streger - en i kontrolområde C og en i testområdet T - kan du ikke gå ud fra du er gravid.

    Er alle tests ikke lavet på samme måde? for synes dette lyder mærkeligt?
  • Indstillinger
    Ja, det virker da som det rene sludder.

    Hver producent har jo deres måde at fremstille og producere deres varer på, så jeg synes da, du skal kontakte firmaet - som står på pakken - og bede dem forklare, hvad de mener, og ligeledes bede dem ændre på vejledningen, så den bliver forståelig.

    Men - tiden går, og ønsker du ikke graviditet, bør du nok kontakte din læge hurtigst muligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.