Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Blod i øjet?

Redigeret 28 maj, 2012, 08:48 i Åben debat om øjne
Hejsa, her for 2-3 dage siden fik jeg knalede et stort træstykke i hovedet. Efter det har jeg haft et hævede øjenlåg, og blå/lilla mærker på det. Men jeg har også fået blod i øjet?, i starten var der ikke så meget, men idag da jeg vågnede var der mere.? Jeg har været til lægen, hun sagde at det ville være væk igen om cirka 1 uges tid. Men jeg synes ikke rigtigt det bliver bedre?. Det var for 2 dage siden det skete.

_ Melissa

Kommentarer

  • Nu har lægen jo sagt til dig, at der ville gå en uges tid - og der er jo kun gået to dage.

    Når man får et blåt mærke, er det jo meget almindeligt, at det netop efter et par dage, ser værre ud end lige da man slog sig.

    At dit øje er blodigt at se på, skyldes jo netop at der ikke er hud, der normalt bliver blåt - så det er ganske enkelt et blåt mærke, du har fået i øjet.

    Det er dog meget fornuftigt, at du har haft læge til at se på det, så du på den måde er undersøgt for, om der skulle være sket skade i øjet, hvilket ikke lader til at være tilfældet.

    Jeg synes godt, du kan tage det roligt den uges tid - og hvis det så stadig ikke er blevet bedre, bør du naturligvis igen søge læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.