Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

underlivssmerter og p-piller

Redigeret 27 maj, 2012, 11:15 i PMS og menstruation
Hej

Jeg startede på p-piller (malonetta) for næsten tre uger siden, tog den første pille på min første menstruationsdag som man skal og har siden taget pillerne samme tidspunkt hver dag. Problemet er nu at jeg stadig har menstruation, ikke så kraftig men jeg skal stadig gå med bind. Jeg ved at det er normalt at have uregelmæssige blødninger når man starter på p-piller men synes det virker som ret lang tid at have vedvarende menstruation. Udover menstruationen har jeg også underlivssmerter der minder om menstruationssmerter, de er ikke så slemme at jeg skal tage smertestillende medicin, men jeg kan mærke at det gør ondt, til tider en brændende stikkende følelse.
Ved ikke om det har nogen indflydelse men et par dage efter jeg startede på p-piller fik jeg penicillin i tre dage for en blærebetændelse (det viste sig senere hen at jeg alligevel ikke havde blærebetændelse, ingen bakterier i urinprøven). Føler mig meget frusteret og nervøs over den vedvarende menstruation og smerterne. Skal jeg give min krop mere tid til at vænne sig til p-pillerne eller skal jeg stoppe med at tage dem eller starte på et andet mærke?
Håber nogen kan hjælpe.
Log in eller Registrér for at kommentere.