Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation efter p-pille non stop i 3 måneder.

Redigeret 26 maj, 2012, 09:42 i PMS og menstruation
Hejsa,

Jeg skriver herinde i håb om at få svar på min fustration omkring menstruationen.

Vil starte med at fortælle, at jeg har været på p-piller af mærket (Minulet), non stop i 3 måneders tid, da jeg fik af vide jeg ville kunne ændre min cyklus til det jeg ville.

Her for 2 dage siden, valgte det så selv at komme, dog kun et par dråber.

Jeg ville være sikker og beskyttet så jeg tog selvfølgelig tampon i.

Der er nu gået 1½ døgn, og det har blødt MINIMALT lidt, vi snakker ikke engang det der svare til et par mililiter.

Det er brunligt, og der er ikke megen at komme efter der.

Har ingen typiske menstruations tegn, og er nu derfor meget bekymret da der ikke er sket fremskridt :(

Er der grund til bekymring? Og hvad kan årsagen til den minimale blødning være?

Mange tak på forhånd.

Venlige hilsener,

Misslykke :0)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man byder sig selv at tage p-piller non-stop, så vil der jo på et tidspunkt komme lidt pletblødning - det burde stå i indlægssedlen, da det er en helt normal reaktion.

    At du kun bløder nogle dråber, fortæller mig, at du er under kraftig påvirkning af de hormoner.

    At ændre sin cyklus på den måde, er da for mig at se en meget dårlig ide, og hvad vil du ændre den til - når du tager pillerne ud i en køre?

    Hvis man endelig skal flytte på sin cyklus - hvilket i øvrigt er et forkert ord, for man har slet ikke cyklus, når man tager p-piller, i og med, at man jo forhindrer kroppen i at have ægløsning - så er den bedste måde da, at gradvist flytte den månedlige kunstigt fremkaldte blødning med en dag ad gangen, ved eneten at holde en dag kortere pause, så man har 6 dage i stedet for 7 - eller tage en pille ekstra - og så stadig holde de 7 dage. På den måde skubber man stille og roligt en dag frem eller en dag tilbage, til man har nået de ugedage, man gerne vil have denne blødning.

    Men - nu har du gjort sådan her - og mit forslag er da, at du giver din krop noget fred og ro - og derfor helt lægger de p-piller på hylden til der er kommet orden i din krop igen.

    Jeg ved godt, at p-piller bliver betragtet som noget, der er helt ligegyldigt og uden betydning for kroppen, men der er faktisk rigtigt mange, og en del alvorlige bivirkninger, som man da bør tænke over - især da, når man som dig bare tager dem ud i en køre. Det er de i bund og grund ikke beregnet til - selv om mange læger ikke kan se noget galt i det - men heldigvis er der nu flere og flere læger, der netop ER opmærksomme på det.
  • Indstillinger
    Det var ihvertfald en meget dårlig idé, holder mig til hvordan de skal bruges ifl. læger med fostand. Vil lade der gå en uge, og derefter begynde på en normal omgang, hvor jeg lader det komme som det plejer.

    Ihvertfald tak for svar, er da blevet lidt klogere :)
Log in eller Registrér for at kommentere.