Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan jeg være gravid?

Redigeret 22 maj, 2012, 08:21 i Snart gravid
Hej..
Jeg ville hører om der er nogen af der jer der ude der kan være mig lidt behjælpelig.
Jeg har i den sidste 1½ uge følt mig underlig tilpas i kroppen. Har kvalme og smerter i underlivet og det føles "tungt". Så under mig over om jeg kan være gravid? Tog en test men den var negativ. Men det er også kun 16 dage siden jeg hvis jeg skulle have været blevet gravid.
Er ikke sikker på om jeg tror på den test da, jeg har en fornemmelse af at jeg virkelig ER gravid.
Håber på at en kan hjælpe mig, ved ikke hvad jeg skal tænke.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kommer jo nok an på, om du gerne vil være gravid, eller om du ikke vil.

    Hvis du gerne vil, så er der jo ikke noget, der haster - vent et par uger og tag så en test mere.

    Hvis du der i mod ikke vil og det skal fjernes, så skal du nok lidt hurtigere på banen. Så vidt jeg er orienteret, så står det på disse tests, hvornår man skal tage dem - og det er først ved udebleven menstruation, man kan regne med den, men så vil den i de fleste tilfælde også være ret korrekt. Men - selvfølgelig kan der være tilfælde, hvor den ikke er det.

    Så - ved udebleven menstruation og din fornemmelse af at være gravid, så bør du kontakte din læge - altså hvis ikke du vil gennemføre svangerskabet, for så skal lægen ind over - og helst så tidligt som muligt.

    Men - alle disse symptomer behøver altså ikke betyde noget som helst. Jeg ved godt, det er blevet vældig "moderne" med en frygtelig masse symptomer, nærmest fra det øjeblik undfangelsen er sket, men det er altså sådan, at nogle får nogle symptomer andre får nogle andre - og langt de fleste mærker altså overhovedet ikke noget de første uger.

    Du kan jo ret beset også have en eller anden virus, som intet har med graviditet at gøre.
Log in eller Registrér for at kommentere.