Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

længevarende menstruation - 1 måned

Redigeret 22 maj, 2012, 03:12 i PMS og menstruation
Hej

jeg er en 18 årig pige/kvinde. jeg fik menstrationen som 13 årig og den har aldrig været regelmæssig. som oftes har der været nogle måneder imellem. det er nok bedst at sige at jeg er jomfru.

jeg fik min menstration for ca en måned siden, og den stopper ikke igen. jeg bløder meget, så jeg ved at det ikke kun er udflåd. også har jeg haft meget hovedpine nu på det sidste og generelt føler jeg mig ikke godt tilpas. også bløder jeg meget hvis jeg kradser et gammelt sår, blodet virker meget tyndt.

jeg har ikke talt med min mor om det her og jeg har heller ikke kontaktet læge, fordi jeg kender ham ikke, og jeg tør ikke kontakte ham hvis han skal undersøge mig (som jeg ikke har prøvet før). Jeg håber at jeg hurtigt får svar, jeg begynder at blive lidt urolig.

på forhånd tak.

(jeg har sendt samme indlæg til brevkassen, men der er det jo ikke sikkert at få svar.)

Kommentarer

  • Indstillinger
    og jeg er ikke på p-piller eller nogen præventation..
  • Indstillinger
    Du må til læge. Jeg ville da mene , der bør tages en blodprøve for at undersøge om du lider af anæmi. siden du har hovedpine og bløder meget, hvis du kradser i et sår bl.a. Det bør du oplyse lægen om.
    Om du skal undersøges i underlivet, jeg forstår godt du ikke kan lide tanken. Men som kvinde sker det før eller siden. Jeg har prøvet det masser af gange og ondt gør det ikke. Jeg kan dog stadig ikke rigtig lide at ligge der med benene i vejret, men bliver nød til at finde mig i det.
    Men jeg er aldrig blevet undersøgt, som jomfru. Men fortæl lægen det. Er det en mand er de som regel meget mere hensynsfulde end kvindelige læger. Ikke dermed at sige kvinder er slemme, slet ikke.
    Jeg har selv en kvindelig gynækolog.


    http://www.netpatient.dk/anaemi.htm
Log in eller Registrér for at kommentere.