Hjem Øjne Åben debat om øjne

Flimmer for øjnene

Redigeret 14 januar, 2013, 10:55 i Åben debat om øjne
Hejsa jeg døjer med flimmer for øjnene, det har jeg gjort i flere år og for nogle år siden sagde lægen at det kunne være pga migræne som jeg har engang imellem. Men det er det sidste stykke tid blevet meget værre og nu har jeg det stort set hver dag, engang imellem kommer der hovedpine bagefter men langt fra altid, Migræne får jeg måske 2 gange om året, så mener jo ikke selv det er pga det. Nogen der har samme problem eller kender noget til det.

Kommentarer

  • Hejsa.
    Jeg har af og til det samme, men dog sjældent i forhold til dig. Min øjenlæge siger at det hedder øjenmigræne og det har intet med migræne at gøre. Jeg får det især når jeg har fået nye briller. Det er fuldstændigt harmløst, men dog irriterende.
  • ok ja nu bruger jeg ikke briller, men er der noget man kan gøre for det.
  • Nej der er desværre ikke noget at gøre :(
  • Flimmer for øjnene hele tiden kan skyldes flere ting. Også alvorlige. Du burde gå til en øjenlæge og få dem kigget efter.

    Du skulle få taget en blodprøve og undersøgt blodet. Mangler du jern f.eks.
  • Jeg får også flimmer for øjnene. Mit starter helt ude i det yderste af synsfeltet og breder sig så til hele synsfeltet, og så kommer migrænen. Det jeg har hedder migræne med aura. Men mit er jo så anderledes end dit, idet at jeg får migræne hver gang. Så det er ikke sikkert at det er det samme du har.

    Men prøv at søge på migræne med aura om ikke andet så for at udelukke det.

    God bedring.
  • vedr.flimmer for øjnene har jeg haft i mange år og fundet ud af at det kommer mest i perioden op til menstruation og efter, men da jeg fik homonspiral er det blevet sjældnere og sjældnere. Et tip til at få det hurtigt væk og uden migræne var at sætte mig i et mørkt rum i 15 til 20 min og så forsvinder det. Kan man ikke finde et mørkt rum er solbriller og lukkede øjne et alternativ.., hvis man ikke lige er hjemme. Det har virket på mig og jeg får det nu sjældent..Jeg prøver dog altid ikke at kigge i solens retning eller stærke lamper for det får "lyn" flimmeren til at komme inde for et par minutter.

    Håber mit råd kan hjælpe andre.

    Charlotte
Log in eller Registrér for at kommentere.