Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid ved at "inseminere" sig selv?

Redigeret 22 maj, 2012, 04:14 i Åben debat om sex
Ja, nu forsøger jeg herinde. Har kigget mig lidt omkring, og det lader til, der er nogle kompetente mennesker derude, der muligvis kan svare på mit spørgsmål.

Min kæreste og jeg forsøger at blive gravide, men det lader til, at det går ud over hans præstation. Han kan ikke komme i mig, da han får præstationsangst.

Ja.. Vi forsøgte derfor at gøre det på en alternativ måde.
Han kom ud over det nederste af min mave, hvorefter jeg, med hånden, lige efter "inseminerede" mig selv. Jeg tog spermen, og forsøgte at få det op i mig.
Dette er sket i to dage op til ægløsningen, på ægløsningsdagen, og de to efterfølgende dage.

Kan det overhovedet lade sig gøre, at blive gravide på denne måde, eller er det i bund og grund en naiv tanke?

Jeg håber der er nogle, som har en ide om det. Alternativt må vi kontakte lægen og finde på en løsning.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, når både jeg og andre påstår, at man kan blive gravid - når pigerne spørger, om man kan blive gravid af "bare en lille smule" - eller eller ved afbrudt samleje, så kan du vel også blive gravid på denne måde.

    Før i tiden - da lesbiske ikke kunne få professionel hjælp til at blive gravide - så brugte de jo netop metoden med at få sæd fra en mandlig ven, og så brugte de en engangssprøjte.

    Så umiddelbart vil jeg da sige ja til dit spørgsmål - det kan lade sig gøre. Om det så gør det, er så en anden ting.

    Men - jeg vi da klart foreslå at I - eller din kæreste - går til lægen og får noget hjælp til denne præstationsangst.
  • Indstillinger
    Jeg kan selvfølgelig ikke logge ind med min anden bruger nu, derfor har jeg lavet en ny.

    Mener også, at der bør være en chance for, jeg kan blive gravid på denne måde. Min usikkerhed lå på hvorvidt det ville være muligt, uden brug af sprøjte, som man kan købe til at inseminere sig selv.

    Antager at nogle af sædcellerne enten er "døde" eller for "trætte til turen". Men det kan jo være, der er nogle med krudt i.

    Nu må vi se om en uges tid.

    Men Lotte, ved du noget yderligere om sædcellerne, og deres "chancer", når insemineringen er sket på denne måde?
    Sæden lå på min mave, hvorefter jeg jo med hånden forsøgte at få det op i mig efterfølgende.

    Og mht hans præstationsangst er det selvfølgelig noget vi er opmærksomme på. Det er aldrig sket før i vores 3 år sammen. Oveni det er det første gang vi forsøger os at blive gravide. Så der er ingen grund til at male fanden på væggen - nytter heller ikke noget :) Men vi er selvfølgelig opmærksomme på det :) Og fortsætter det, tager vi selvfølgelig til lægen.
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke, hvad du mener med den første sætning? Men den har vel heller ikke betydning for dit spørgsmål?

    Jeg skal overhovedet ikke gøre mig "klog" på, hvor store chancerne er. Vi kan naturligvis godt blive enige om, at det ikke er den "nemmeste" måde at blive gravid på, men gang på gang er der piger, der skriver her ind og spørger, om de kan blive gravide ved afbrudt samleje, hvis der kun er kommet lidt, eller hvis manden ikke er kommet osv.

    Og ja - der går masser af mennesker rundt på denne jord, som er resultat af netop sådanne metoder - hvorfor jeg altid plæderer for, at man altså godt kan blive gravid på den måde - og derfor kan du naturligvis også.

    Om du så bliver det her i "første hug" skal jeg ikke kunne sige - og alt andet lige, så tager det jo gerne lidt tid. Nogle bliver gravide, bare de "tænker tanken" - andre prøver både fem og seks måneder, ja nogle endda længere, uden at der derfor er noget som helst galt.

    Mit forslag er da helt klart, at da I nu har bestemt jer for barn, så undlader I naturligvis prævention, men der ud over, så prøver I at lade være med at tænke på, at I skal avle, når I har samleje, men bare nyder hinanden og netop har sex, når I har lyst - og ikke fordi det er den rette tid på måneden.

    Måske du skal "lyve" for din kæreste og sige, at du ikke regner med at have ægløsning "lige nu", hvorfor I hygger og ikke tænker på avl. Det i sig selv kan måske også få din kæreste til at slappe af.

    Lille ny melder så sin ankomst, når den er parat til det - stille og roligt.

    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.