har jeg svamp?
Hejsa :-)
Jeg er en pige på kun 16 og jeg har et rimeligt stort problem. Jeg tror måske jeg har fået skedesvamp, og jeg har overhovedet ikke lyst til at sige det til min mor eller gå til lægen med det...
jeg kan ikke huske, hvornår jeg bemærkede det første gang, men det har stået på rimelig længe nu... Jeg bemærkede, at jeg lugtede ret surt dernede fra, da jeg var i bad, og da jeg kiggede derned, var der noget hvidt/gulligt snask derinde.... Troede bare, at det var udflåd, og derfor fjernede det bare, men næste gang jeg bemærkede lugten, var det der igen. Er det bare meget udflåd eller har jeg svamp?
Jeg har ingen svie og kløe har jeg kun meget sjældent - tror bare det er pga. normal irritation.
er der ikke nogen der kan hjælpe mig??
Jeg er en pige på kun 16 og jeg har et rimeligt stort problem. Jeg tror måske jeg har fået skedesvamp, og jeg har overhovedet ikke lyst til at sige det til min mor eller gå til lægen med det...
jeg kan ikke huske, hvornår jeg bemærkede det første gang, men det har stået på rimelig længe nu... Jeg bemærkede, at jeg lugtede ret surt dernede fra, da jeg var i bad, og da jeg kiggede derned, var der noget hvidt/gulligt snask derinde.... Troede bare, at det var udflåd, og derfor fjernede det bare, men næste gang jeg bemærkede lugten, var det der igen. Er det bare meget udflåd eller har jeg svamp?
Jeg har ingen svie og kløe har jeg kun meget sjældent - tror bare det er pga. normal irritation.
er der ikke nogen der kan hjælpe mig??
Kommentarer
man skal ikke rende rundt og være usikker ---du behøver måske ikke sige det til mor hvis du ikke har lyst
din læge har tavheds pligt ---nu ved jeg ikke om du har kæreste ---men det er ikke godt hvis man har noget i skeden ---som smitter --
lægen er der for os --husk det ---og vi er der for lægens skyld
Jeg er enig med Solo313.
Det er vigtigt for dit helbred at besøge en læge.
Både lugten og det forhøjede pH er vigtige, når diagnosen skal stilles. Det kan gøres hos lægen, men der er nu også kommet en test på markedet, hvor man selv kan undersøge pH-værdien på udflåddet ved at gå nogle timer med et specielt trusseindlæg, der indeholder en teststrimmel til måling af pH. Denne hjemmetest kan købes på apoteket eller hos Matas.
citat slut
Du kan også købe nogle mælkesyrekapsler, som stikpiller, til skeden på apoteket. Det kunne du prøve i første omgang. De genopretter balancen i skeden.
Du milde, det er jo et gammelt indlæg. Nå, men andre kan forhåbentlig få glæde af rådet.