Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underliv ændret

Redigeret 20 maj, 2012, 11:21 i Kvindelige sexproblemer
Hej

Efter jeg har fået børn er mit underliv blevet meget anderledes.
Det gør ondt når jeg har sex med min kæreste.
Det generer mig og føles som om jeg skal tisse hele tiden.
Har forsøgt smart balls og bækkenbundsøvelser men uden den store hjælp.
Nogen der har oplevet det samme ?

Mvh Ditte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du fået undersøgt "mørbradsmusklerne" i underlivet. Infiltrationer i disse kan give meget stærke smerter.
    Ellers har jeg ikke nogen ide om hvad det kan være.
  • Indstillinger
    Det ved jeg faktisk ikke engang. Men formoder de har tjekket det hele dernede
  • Indstillinger
    Hvis det er det, så har jeg en øvelse, du kan forsøge - og nej, det skal du ikke forvente bliver undersøgt.

    Læg dig på gulvet med bøjede ben; læg højre ankel på venstre knæ, og få din mand til at hjælpe dig; han løfter nu dit venstre ben op, så det hviler nogenlunde vinkelret på hans knæ eller lår, og så trykker han frem mod dig, så dit venstre knæ kommer ned mod dit bryst. Trykket skal holdes mindst 30 sekunder - og ja - det gør sikkert "nas". Husk at dit knæ skal gå ret lige ind på dig - altså det skal ikke være skævt. Der sker dog ikke noget ved, at dit bækken bliver løftet lidt fra gulvet.

    Gentag så øvelsen med det modsatte ben, dvs. venstre ankel på højre knæ osv.

    Under øvelsen kan du selv lige trykke knæet lidt ud til siden - altså på det ben, hvor anklen ligger på det andet knæ.

    Husk endelig din vejrtrækning under øvelsen - du må ikke spænde; træk vejret ind gennem næsen - ånd helt ud gennem næsen.

    Ja - det er lidt svært at skrive ned - håber, du forstår. Ellers spørg, så skal jeg prøve at forklare bedre. :-)

    Hvis det er det, der er dit problem, vil du øjeblikkeligt kunne mærke en positiv forandring, og det vil være en god ide at gentage øvelsen et par gange om dagen den næste uges tid - og så selvfølgelig igen, hvis det begynder at spænde igen.

    Ja, faktisk er det en øvelse, man burde foretage jævnligt, men også jeg selv er jo et kvaj - gør det kun, når der er ved at være problemer. :-)

    Men - hvis ikke det er det, der hjælper, så er det faktisk en ide, at du får en henvisning til en fysioterapeut, der måske kan lære dig netop den øvelse, som er god for dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.