Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kraftige smerter i nakken og Dropfinger

Redigeret 20 maj, 2012, 09:35 i Åben debat om smerter
Hej NetDoktor.
for cirka 3 år siden prøvede jeg på at lave en forlæns saltomortale i idræts timen i skolen, jeg fejlede og landede på nakken med resten af kroppen bukket ned over mit hoved, det gav et afsindigt voldsomt knæk. jeg rejste mig og hoppede videre, 3-4 timer senere begyndte det så stille at gør ondt, og min nakke hævede ret så meget op. så vi kørte til lægen selvfølgelig. jeg kom med ambulance og bla bla, og jeg fik en krave på og skulle til scanning, jeg fik af vide at det var et/flere store blodkar der var sprunget, jeg blev sendt hjem med beskeden at de ville gå over i løbet af et par dage og at smerterne maks ville være der et par måneder. (vil lige understrege at jeg er en klovn med hensyn til læge) men nu er det altså 3 år siden og smerterne er der endnu, tænker lidt på om det er et piskesmæld eller hvad det er, for jeg har også nedsat mobilitet i nakken.

Og så skal det lige siges at jeg er en ulykkes fugl, jeg havde sprunget et ledbånd ved at forsøge at gribe en bold, jeg greb den ikke. det er i min langefinger, så jeg fik en skinne på og fik at vide at jeg skulle tage den af efter 3 uger, og så ville den være rettet op, så det gjorde jeg, men den var stadig det samme, så jeg tog til lægen igen og fik at vide at skinnen skulle ha sat der i 6 uger, det var en fejl fra deres side af. jeg går med såkaldt ''dropfinger'' idag, kan jeg søge erstatning?

Tak på forhånd.
Jonas. 16 år.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du ved godt det er en debatside og ikke en læge, du skriver til, ikke.

    Nå, men dit knæk i nakken. Jeg syntes det kunne minde en smule om noget jeg engang var ude for.
    En fysioterapeut stod bag ved mig og drejede mit hoved forsigtigt fra side til side. Pludselig rev hun voldsomt til. Det gjorde afsindig ondt. Hun blev selv forskrækket for jeg råbte højt. Jeg bider normalt næsten alt i mig.

    Den værste smerte tog af, men jeg havde svært ved at dreje hovedet til venstre. Nogle måneder efter gik jeg til en anden fysioterapeut, som talte om overstrakte muskler og ledbånd, så vidt jeg husker.
    Hun fik rettet op på det.
    Men stadig har jeg, nu mere end 20 år efter, mere svært ved at dreje mit hoved til venstre. Ikke noget jeg tænket over til daglig, heldigvis.
    Så måske kunne det tænkes du trængte til at få løsnet muskler ved massage.
    Du skulle henvende dig hos din læge og fortælle om problemet. Jeg ville tro en læge kan mærke om dine musler er stramme. Det er da værd at prøve.

    Dropfinger
    http://patienthaandbogen.dk/knogler-mus ... 17162.html


    Kan du bevise du fik en fejlagtig besked. ?
  • Indstillinger
    kan heller ikke rigtig dreje den til venstre, og har prøvet med massage ved en professionel, det hjalp ikke.

    og det med dropfingeren, står vistnok i journalen..
Log in eller Registrér for at kommentere.