Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-stav, udflåd og celleforandringer

Redigeret 19 maj, 2012, 07:04 i PMS og menstruation
Hej!

jeg er en sund og rask pige på 21 år.
Jeg fik i oktober sidste år indsat en p-stav og har siden da ikke fået min menstruation, jeg ringede til lægen og tog selv flere graviditettests (negativ), og tog ned og besøgte lægen. han forsikrede mig om, at det var en måde kroppen kunne reagere på p-staven. nogen fik flere blødninger og andre fik mindre. Jeg gik hjem og læste vejledningen, der fulgte med til staven og udeblivende menstruation var en bivirkning.

mit problem består nu i at jeg er begyndt at få brunlig klumpet udflåd (har haft det i et par dage nu) har ellers ingenting haft siden oktober. det kunne måske godt lidt ligne gammelt blod??

Er der nogen andre der har oplevet det?

Da det bekymrer mig lidt, skal det siges at jeg tidligere har haft celleforandringer i livmoderhalsen. har haft flere tjek og en kegleoperation, hvor de tog et kegleformetstykke ud og analyserede det. det viste ikke noget faretruende, men det bekymrer mig stadig lidt når jeg får sådan en udflåd.

Tror i det kunne have en sammenhæng??


Er lidt bekymret og går kører mig selv lidt op... vil være jer evig taknemlige hvis nogen har et svar!

kærlig hilsen Kristine

Kommentarer

  • Indstillinger
    det er neget forståeligt at du er bekymret
    jeg ville gå lidt nærmere på min læge --og få et mere uddybende svar ---du må fortælle ham hvor bekymret du er --
  • Indstillinger
    Hvis jeg var dig, så ville jeg få den p-stav smidt langt pokker i vold. Der er simpelt hen så mange, der har bivirkninger af de hormoner, som p-piller, stav, plaster osv. indeholder - og som jeg efterhånden har forstået, så er der faktisk mange, som ikke tåler stadset, og netop har disse bivirkninger med pletblødning, udebleven blødning, udflåd, kvalme osv. - og et eller andet sted, er jeg rystet over, at lægere "bare" kalder det bivirkninger, og så i øvrigt er ligeglade.

    Jo - der er mange, der har problemer med bivirkningerne, og man må selvfølgelig vælge, hvad man vil byde sig selv, men på den anden side, så kan disse ting, som uden videre kaldes bivirkninger og derfor ikke yderligere bliver undersøgt, dække over, at der er noget andet galt.

    Ligegyldigt hvor almindeligt det er at man er medicineret, så en sund og rask 21-årig ikke får menstruation - så er det det altså alt andet lige ikke en naturlig tilstand, og ingen læge kan overbevise mig om, at det også er sundt for kroppen.

    Så - første forsøg på at finde ud af, hvad der er galt, må jo netop være at få den p-stav væk.

    Jeg tror nu ikke, du specifikt behøver at være nervøs over det med celleforandringer, men jeg vil bestemt foreslå dig at insistere på at få netop denne ting undersøgt igen, så du kan være sikker på, at udelukke netop denne bekymring.
Log in eller Registrér for at kommentere.