Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Ang. Klamydia

Redigeret 12 april, 2013, 09:26 i Åben debat om kønssygdomme
Jeg er lige blevet testet positiv for klamydia, jeg har igennem de sidste 8 måneder haft den samme partner og ingen af os har haft et sidespring i den tid vi har været sammen. Jeg har igennem de sidste 6 år været gravid 5 gange, hvoraf jeg har fået 4 aborter, hver gang er jeg blevet testet negativ for klamydia. Min partner har været på adskillige antibiotika kurer i forbindelse med operation og halsbetændelse. Vi har brugt meget tid på at søge på nettet omkring smitten af denne kønssygdom og vi kan ikke rigtig finde ud af hvordan det kan lade sig gøre at vi begge to har været negative i forbindelse med klamydia og så lige pludselig nu bliver jeg testet positiv. Det der undrer os er, at vi har fået at vide igennem egen læge at klamydia kan ligge i dvale, det er også det vi har læst os frem til på nettet, men kan den bryde ud af sig selv? Eller skal man blive smittet igen af en som har klamydia i udbrud? Hvor længe kan klamydia ligge i dvale og kan den bryde ud af sig selv? Det skal siges at jeg selv er testet positiv for 9 år siden, hvor jeg fik en pille-kur mod klamydia, kan det have en betydning for at man kan bære smitten i dvale og at den så senere i ens liv vil bryde ud igen uden at man som sådan er blevet smittet? Hvordan kan man ellers være blevet smittet med klamydia når vi begge ved forholdets start har været testet negativ for klamydia?
Jeg håber på at I kan belyse vores spørgsmål, så vi kan få en bedre afklaring omkring problemet.

Kommentarer

  • Jeg har også været i tvivl om jeg var smittet på et tidspunkt, og søgte så efter en test på nettet så jeg slap for at gå til lægen. Jeg fandt det site her: http://klamydiatester.dk - som snart åbner for salg af klamydiatests til en virkelig overkommelig pris.

    Venligst
    Jens
  • Hej Lena,

    Klamydia smitter kun ved ubeskyttet sex. Nu skriver du ikke hvilken behandling din kæreste har fået, kun at det er antibiotika mod halsbetændelse.

    Der findes mange typer af antibiotika, men hvis han ikke har blevet testet eller fået en klamydiabehandling, kan han sagtens have haft det fra hans ungdom og så har det blot ligget i dvale.

    Til behandling af klamydia anbefales det i Danmark at i bruger azithromycin, der består af 2x500mg tabletter der indtages på en gang.
Log in eller Registrér for at kommentere.