Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nervøs for graviditet

Redigeret 15 maj, 2012, 10:04 i Kvindelige sexproblemer
Hej alle!
Jeg er en pige på 16, som var sammen med en fyr d. 7 april om aftenen. Det hele gik meget stærkt, og i "farten" glemte vi kondomet (meget dumt, gør aldrig noget sådant igen). Da jeg kom i tanke om det, bad jeg ham om at tage et kondom på, og han nåede ikke at komme i mig. Min menstruation var sluttet om onsdagen (d. 4). Jeg blev alligevel nervøs, og tog en fortrydelsespille tirsdagen efter - 60 timer efter samlejet (kunne ikke købe en før, eftersom apoteket havde lukket både søndag og mandag). 5 dage efter jeg havde taget fortrydelsespillen, fik jeg noget som minder om menstruation, men havde det kun i ca. 2-3 dage. Min menstruation er nu stadig ikke kommet (næsten 3 uger forsinket), og er blevet nervøs for om jeg alligevel er blevet gravid.. Tog en graviditetstest 1 uge efter forventet menstruationsdag, som viste negativ, og tog igen en 2 uger efter forventet menstruationsdag, som også viste negativ. Forstår bare ikke, at min mens ikke er kommet endnu? HJÆLP.
Hilsen en meget forvirret pige..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Fortrydelsespillen kan sagtens udskyde menstruationen. Eftersom to graviditetstest hhv. 1 og 2 uger efter forventet menstruationsdag begge var negative, så er du næppe gravid. At du er nervøs kan også sagtens forsinke den yderligere.
Log in eller Registrér for at kommentere.