Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vores nabo chikanerer os :o(

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lotte123 giver da netop et rigtig godt råd. Nå, men det er måske bare mig, der ikke fatter hvad du mener.
  • Indstillinger
    Hej Søren,

    Vi kan da sagtens blive enige om, at denne nabokvinde givet er bindegal – også at hun i den grad bedriver psykisk vold, som Emma jo også skriver er ved at køre hende ned.

    Men- hvis Emma og de andre generede først begynder at give igen med samme metoder, så vil de da først få problemer, for så vil denne nabokone jo få våben direkte i hånden, som kan bruges, når sagen overgår til politiet. Emma og de generede må da i den grad sørge for at have ”rene hænder” for at få noget konstruktivt ud af deres politianmeldelse.

    Derfor også mit forslag om at de simpelt hen fortæller denne nabokvinde, at de nu vil dokumentere hendes fuldstændig urimelige opførsel. Hvis de endelig skal ”true” hende, så bør det da netop være ved at fortælle at de gør sådan med henblik på en politianmeldelse, da de finder at hendes opførsel berettiger til dette.

    Men – jeg synes da også de nu er blevet chikaneret så groft, at det også er i orden at gøre det uden hendes vidende, da netop ”truslen” kan få kvinden til at moderere sig i en periode, og så står de igen der uden at være forberedt, når hun igen går amok.

    Og jeg vil da også gerne høre om, hvordan det kommer til at gå - også selv om der selvfølgelig vil gå lidt tid, før der er dokumentation og før politiet har taget affære.
  • Indstillinger
    - Vi er jo enige Lotte . Det ærgrer mig bare noget at en sådan sag
    kan køre så langt ud . Jeg ville personligt kunne stoppe vanvidet
    omgående . vh søren .

    0g nu må jeg vist "lukke" , men hører også gerne det videre forløb .
  • Indstillinger
    Jeg vil give Jer begge 2 ret til en vis grad. Jeg ville selv blive stiktosset og konen ville ikke ane "hvad der ramte hende" :-)
    MEN jeg ville på samme måde udmærket være klar over, at det kan hænde det bliver meget værre af det. Men mit første "instinkt" ville være at forsvare mine enemærket efter alle kunstens regler.
  • Indstillinger
    Hej

    Det lyder som om jeres nabo er psykisk syg og har akut brug for hjælp.
    Men allerførst skal udfaldene og angrebene stoppes, inden nogen kommer til skade.

    Jeg har et forslag til en strategi:

    Uanset hvad, må I i gang med at dokumentere, hvad der foregår, så grundigt som muligt. Ellers er det ord mod ord, og det er hende, der råber højest. Kameraet er en god start.

    Lad være med at forsøge at tale hende til fornuft mere. Det vil bare give hende mere ammunition til de verbale overfald.

    Det, at hun springer ud foran jeres bil, og at hun kan finde på at åbne bildøren på den måde, er direkte farligt, både for hende og alle i bilen.
    I bliver nødt til at installere et kamera i bilen også.
    Der er ingen vej udenom; I er nødt til at kunne BEVISE det, for at kunne ændre det.

    Hæng en kalender op på køleskabet, skriv tidspunktet ned, og citér så ordret som muligt, hvad hun siger og gør.

    Efter et par måneder med dokumentation, ville jeg tale med de andre berørte naboer, så de er klar over, at der måske kan komme en reaktion/forværring fra hendes side, når I begynder at gøre noget ved sagen.

    Gå til politiet - I SKAL have det med bilen med på kamera, da det direkte beviser, at hun er til skade for sig selv og andre, og det er noget politiet i hvert fald skal reagere på.

    Desuden ville jeg gå til kommunens socialcenter, så de er klar over, at hun har akut brug for hjælp. Man kommer ikke langt med beskrivelser, så I må igen have så meget data med som muligt. Det er for hendes eget bedste; hun har brug for proffessionel hjælp.

    Egentlig ville jeg have startet mit indlæg med dette:
    Et besøg hos hendes mand, hvor I indskærper, at I er bekymrede for hendes sikkerhed, og at hun har brug for hjælp. Men helt ærligt tænker jeg, at han da må være klar over det. og ikke gør noget ved det.

    Afslutningsvis vil jeg nævne, at jeg selv er psykisk syg. Hun får det ikke bedre af, at ingen gør noget.

    Vh
  • Indstillinger
    Hej alle og tak for jeres mange gode råd :o)

    Vi har siden hen haft politi på, som har haft en alvorlig samtale med hende. Hun har fået besked på at holde sig på egen grund, og ikke tiltale hverken os eller vores gæster. Det ser indtil videre ud til at have hjulpet. Ihvertfald har hun ikke forsøgt at kontakte os, men står da stadig og overbeglor os når vi går udenfor. Men det kan vi da leve med. det kan vi ihvertfald blive nødt til, da man ikke kan forbyde hende at gå inde på egen eller offentlig grund.
    Der kommer også et kamera op, med sensor på, så vi kan se om hun render rundt på vores grund når vi ikke er hjemme.
    Bliver der mere, har vi tænkt os, selvfølgelig at kontakte politiet igen som ham betjenten bad os om da han var her, men vi vil også kontakte hendes mand og børn og evt. vise dem de billeder og videoer som vi indtil videre har.
    Vi har også opfordret vores naboer til at kontakte politiet, bare det mindste hun gør.

    Det skal da lige fortælles at vi imellemtiden er blevet forældre til en dejlig lille dreng. Så nu er der jo det mere grund til vi gerne vil kunne være i fred og ro :o)

    /Emma :o)
  • Indstillinger
    Hej,
    Undskyld i forvejen at mit dansk er ikke sa godt at jeg er udlaendinge og har boet i DK nogle 4 ar...
    Jeg har det meget dagligt lige nu fordi jeg har lige blevet chikanet af en nabo. Meget uvenlige og uhoflige familien.
    Jeg var i lyftes med min hund og manden var ud med sin hund ogsa og kigge pa mig og sige at jeg skal samle op after min hund og han rab og jeg bare gik videre og han stadigvaek har sagt nogen til mig om samle op efter min hund.
    Men det var meget uhofligt og pa den anden jeg altid samle op efter min hund sa at det var bare at chikanere mig fordi jeg har klaget over at de har haft deres hund uden snor ind vor vi bor og det man ma ikke.
    Det var en maneder siden. Jeg er gravid. De havde deres stor hund uden snor og han kom pludselig lobende hos min hund med taender barede og jeg var meget meget bange og skreg mange gange og det var sa svaert at fa komme ud af det. Derefter kvinden og manden har ikke sagt ingenting til mig, ingen undskyld og de kun godt se hvor bange og "upset" jeg var. Jeg gik hjem og graed. Sa jeg skrev en brev til boligselskab om hvad er sket og de har sendet en brev til dem at hunden skal fores i snor.
    Hvilken slags mand er det som vil chikanere en kvinde?? Jeg har fortalt hvad er sket til min mand og naeste gang han vil "snakke" med ham.
    Tak for at du lytte til mig. Jeg er meget sensitiv til uhoflighed og uvenlighed fordi jeg ikke selv behandler mennesker pa den made. Og jeg er meget ked af det for alle de andre som har naboer eller kollegaer som chikaner jeg.
  • Indstillinger
    Ud fra dit indlæg er det dig der startede det hele. Du kunne godt have sagt det til dem først og hvis det ikke gør noget ved det, går du videre med det til boligselskabet. De har måske ikke forventet at en med hund vil være bange for en anden hund for det sker jo sjældent.
  • Indstillinger
    Hej malene4

    Jeg giver dig fuldstændig ret, en hund skal være i snor. Ikke alle mennesker bryder sig om at blive snuset her og der.
    Og hvad værre er, ikke alle hunde bryder sig om det. Jeg er meget urolig. når jeg går tur med hunden, for den bryder sig ikke om alle hunde. Hvis en kommer for tæt og bliver bidt skal den bidende hund aflives. Det er bestemt ikke retfærdigt.

    Det er ikke altid nemt med naboer, der ikke viser hensyn. Jeg holder altid meget lav profil, for jeg bryder mig ikke om uvenskab. Det er også svært at få gjort noget ved den slags.

    Jeg forstår ikke helt hvad du skriver, men hvis du har klaget til boligselskabet uden at sige noget først, så vil jeg også mene, det burde du have gjort.
  • Indstillinger
    Hej, Emma.

    Det lyder helt forfærdeligt, at have sådan en nabo, og jeg er imponeret over, at I har holdt ud så længe.
    Hvordan oplever jeres barn det? Og, man kan da ikke leve med sådan en nabo.
    Kontakt politiet igen. I kan ikke blive ved på den måde.
Log in eller Registrér for at kommentere.