Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

problemer efter sterilisation

Redigeret 27 februar, 2018, 11:22 i Åben debat for mænd
jeg blev steriliseret for 8 måneder siden, og der var nogle lette smerter 3-4 uger efter, og siden da ingen problemer. Men nu er det som om der er kommet en form for "trækkende" fornemmelse, muligvis i sædstrengen. Og indimellem, hvis jeg for eksempel går, kan der komme en der fornemmelse som når man er blevet slået i skridtet.

Min læge sagde at det højst sandsynligt bare er kroppen der er igang med en helingsproces, og at jeg ikke skulle bekymre mig om det.

Er der andre, som også er blevet steriliseret, der kan nikke genkendende til disse ting?

Kommentarer

  • Hej. Jeg havde samme problem som dig. Jeg er blevet refertiliseret fordi der var mange gener efter operationen. Jeg kunne ikke have sex i de første mange uger efter operationen på grund af smerter i testiklerne. Jeg havde samme oplevelse som dig - det føles som om nogen har knipset en hårdt, og at tingene "sidder forkert" dernede. Der kom heller ikke ret meget sæd ud bagefter, og det der kom ud havde en anden konsistens. Det blev ikke bedre med tiden, selvom lægen sagde det ville. I øvrigt lagde de lokalbedøvelsen forkert under operationen, og det har jeg hørt er sket for andre også.

    Jeg blev altså refertiliseret og betalte for det i dyre domme, men jeg kan mærke en stor forskel til det bedre. Jeg er også blevet skilt sidenhen, så det var rent spild af tid med den operation.
    Mit råd er at få det opereret tilbage igen, og til jer der tænker på at blive steriliseret: Lad være med det. Der er nok en grund til at det blev brugt som straf i gamle dage.
  • hej og tak for dit svar.

    Må jeg spørge om hvor du blev refertiliseret henne? På et privat eller offentligt sygehus?

    Jeg har været inde og google og finde steder i Danmark som udfører denne operation, og jeg vil jo gerne være sikker på at det pågældende sted har udstyret (operationsmikroskop) og erfaringen i orden, så at det også lykkes at få gennemgang igen.
  • Jeg fik det lavet på et almindeligt offentligt sygehus. Jeg skulle betale 6-7000 kr for det. Jeg tror jeg fik en særordning fordi jeg fortrød nærmest omgående. Det har som sagt været alle pengene værd.
    Jeg har ikke villet lade mig teste for om jeg stadig kan få børn, så jeg ved ikke om det har virket på den måde, men generne er fuldstændig væk nu.
  • Hej

    Jeg er lidt i samme båd med kroniske nerve- og inflammationssmerter efter sterilisation. For mig har det desværre været invaliderende. Invalidering rammer åbentbart omkring 2% mens andre med andre ikke invaliderende smerter er omkring 15%.

    Der findes et hav af udenlandske hjemmeside omkring problemet

    http://www.postvasectomypain.org/

    og jeg har også skrevet lidt på min egen hjemmeside

    stopsterilisation.dk eller http://stopsterilisation.123hjemmeside.dk/
  • Hej

    Jeg blev steriliseret for ca 1 1/2 år siden og har kun haft problemer siden med smerter. Smerter som trækker i vestre side af pungen. Har ca 2 dages smerter efter udløsning. Det tager ligesom toppen af lysten. Hvis feks jeg trækker udløsningen for at holde længere trækker der smerter fra pungen og op i maven.

    Blev steriliseret for konens skyld da hun ikke længere kunne tåle p-piller. Fair nok. Og kondom blev sgu for træls at finde hele tiden.

    Alt i alt en gang sur røv. Har været på sygehus 2 gange. Først blev jeg undersøgt. Ultralyd osv. Fik pinicillin. But why? Man ville tjekke der ikke var betændelsestilstand. Ok det er også kun 18 måneder siden.
    På sygehus igen. Fik masser af smertestillende og tamsulosin. Noget man giver for forstørret prostata. But why? Super bivirkninger. Total svimmel og skidt tilpas samt bagud udløsning. Dvs sæden røg op i blæren. Så kunne jeg så pisse det ud bagefter. Det var der ikke meget ved og en tam ting at få udløsning uden resultat og det lidt ubehagelige at mærke sæden røg den vej.

    Har fortrudt det her 1000 gange. Kære mand - gør det ALDRIG!!!!
  • Havde også smerter og lige i dette øjeblik ligger jeg 5.5. -. 6 år senere og lige får fjernet bitikstikler og de læger vil gerne kalde det bitestikel betændelse. Resultatet for mig var de tog fejl som jeg sagde og endte med frygtelige smerter og ca 1.5 sengeliggende og meget småt med aktiviteter da mine testikler ellers hæver og gjore ondet satte sig i testiklerne. Ryg maven. Lyske og begynde at trække ned i ben og hofter. Det var altså stærke smerter. Så tag ikke bitestikel betændelse foer en okay diagnose vis antibiotika ikke virker heler ikke selv om de bare skrev en ny omgang ud når den første var færdig og nogle gange en 3 omgang. Håber ikke nogen af jer mister bitestikel.

    Fandt ny læge for ca 6 mdr siden og blev opereret s.5 januar. Og har smerter men kan mærke nogle af de vilde stød jag jeg fik op i maven og ryggen. Dem mærker jeg ikke til nu så haber det forsætter sådan

Log in eller Registrér for at kommentere.