Hjem Rusmidler Rusmidler

Dagen efter Speed.

Redigeret 8 januar, 2016, 03:46 i Rusmidler
Hej! Jeg var til en fest igår og da vi rykkede videre til efterfest tog jeg noget Speed. Jeg har gjort det flere gange før, dog langt fra så mange gange som dem jeg fester med. De gør det hver gang de fester og de tager meget, jeg er lidt mere en nybegynder. Men jeg kan allerede mærke at der skal mere til at gøre mig rigtig påvirket. Nå, men vi tog jo Speed og jeg tog ikke så meget som jeg plejer. Men her idag, dagen efter, har jeg været utroligt aggressiv, sur og meget ked af det. Kan det være på grund af jeg tog stoffer igår? Jeg har tænkt meget på det, og synes det er meget underligt da jeg har været virkelig sur og ked af det! Over ingenting?

- Cecilie.

Kommentarer

  • Ja det er det helt sikkert derfor du har nedtur i dag, og det bliver kun værre og værre. Du skal gøre dig selv en tjeneste og stoppe med alle stoffer nu. Og selvom det kun er i weekenden er det stadig et misbrug, du bliver afhængig af, til sidst kan du ikke gå i byen uden og nogle begynder også at bruge det i hverdagen.

    Det kan have have konsekvenser senere i livet du vil fortryde! Aborter, barnløshed,depression, angst og andre psykiske sygdomme. Der skal kun en stofpsykose til at eks. udvikle skitzofreni - og det kan have den konsekvens, at du ikke vil kunne tage en uddannelse eller arbejde resten af dit liv. Så det er meget alvorligt, du kan prøve og google de forskellige sygdomme og se hvad det kan have af konsekvenser.

    Find en anden omgangskreds, det er ikke det værd.

    Mvh
  • Hejsa!

    Jeg har selv været samme situation som dig, og kender udemærket godt den følelse du går rundt med. Dengang jeg tog stoffer, boede jeg hjemme hos mine forældre, og vi havde rigtig dårlig stemning derhjemme, fordi jeg altid var små deprimeret og aggressiv. Jeg blev uvenner med en masse menneskre, fordi jeg ikke kunne styre mine følelser. Det er en typisk bivirkning ved stofferne, og den medvirker at man faktisk kun kan være sammen med mennesker som selv tager stoffer, for ikke at føle dig total underlig! Det er en ond cirkel at komme ind i :)

    Jeg ved godt det er svært, men du burde skifte dine venner ud til "rigtige" venner. Jeg ved i hvertfald fra da jeg selv tog stoffer, at de venner man har, er man kun venner med fordi man har stofferne til fælles..
    Jeg er idag kun sammen med mine RIGTIGE venner, og har skåret rigtig mange fra. Det handler ikke om at have mange venner, men om at have nogen få rigtig gode venner ;-)

    Jeg håber du finder ud af det en dag - det gik lige pludselig op for mig at det ikke er vejen frem, og som ovenstående nævner, så kan man pludselige ikke gå i byen uden at der skal være stoffer involveret, og det er sgu da skide irriterende, og nok egentlig det man kan betegne som et misbrug..

    Stoffer er sjovt, men det har altså også sine bagsider!

    God bedring, og held og lykke :)
  • Jeg sider her i et tog og har det afhælveds til!! Alvorligt! Jeg sniffer også en gang i mellem, moske oftere og oftere, men hvad er muligheden for at blive sig selv igen?? for det føler jeg ikke at jeg er længere, det skal lige siges jeg er kun 19år men har indtaget forskellige rus midler siden jeg var 13-14 år har det afhælveds til med det hele men det ikke nemt, hvad skal jeg gøre for at få det lige så godt igen og ikke tænke på de latterlige stoffer Hele tiden, det smadre mig stille og roligt!!
Log in eller Registrér for at kommentere.