Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-sprojte

Redigeret 11 maj, 2012, 14:22 i Prævention
Hej.

Efter 4 år med lindynette p-piller begyndte jeg med tiden og udvikle meget kraftig hovedpine i pauserne. Det blev faktisk så slemt til sidst at jeg hverken kunne arbejde eller bevæge mig ud af min seng, og alm. smertestillende virkede ikke en meter.

Gik til lægen med det og fik en recept på gestonette, det tog kun toppen af isbjerget desværre, fik mulighederne mini piller, p-sprøjte og spiral. Var ikke vild med nogen af delende, da jeg bare gerne ville af med den kraftige hovedpine. Men jeg endte med og vælge sprøjten, og er nok det bedste der er sket for mig, hovedpinen er nærmest væk, har dog stadig meget svag hovedpine i mensturations perioderne, men det kan en panodil klare. Mensturationen er mere eller mindre udeblevet hvilket jeg kan leve med. Man skal dog også være klar over at op til et døgn efter du har fået sprøjten bliver du meget øm i ballen.

Jeg kan dog også sige at man skal have godt styr på sin cyklus og hvor man er henne i den når man skal have sprøjten, da lægen/sygeplejersken ikke kan garentere 100 procent hvis du får den for sent i cyklusen.

Håber jeg kan hjælpe dem der også er plaget af kraftig hovedpine i p-pille pauserne.

Mvh. Sara
Log in eller Registrér for at kommentere.