Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sundhedstesten fejler iden grad...

Redigeret 12 maj, 2012, 01:53 i Ris og ros til Netdoktor
Min kammerat sidder og prøver den for at se om den lige som alle andre giver ham en BMW på over 35, han er 181 vejer 118 kilo, han har en fedt procent på 15 pt, han er bodybuilder, og skal have taget lidt fotos i næste uge, om nogen ved han hvordan man får en sund krop, men at give ham resultatet over 35 i bmi er jo latterligt, ud over det skal han sige han drikker 5 gange om året selv om han ikke har rørt alkohol i 15 år.....

Hans tilfælde er ekstremt men han tastede mine tal ind osse og her viste den osse fejl, Gav mig en bmi på 28 selv om han kan måle den til 21 via hans vægt og diverse mål på kroppen samt en fedt måler.....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ved ikke helt om jeg forstår hvad du vil have hjælp til. Men hvad skal I dog med BMI testen? I kan jo kigge på Jer selv. Og i øvrigt vejer muskler mere end fedt. Det kan være grunden til at kammeraten får et højt BMI.

    Der er meget at sige om sundhed. Spis sund mad. Varieret kost. Med mange grøntsager, fisk, fugl - hold jer fra gris og oksekød det er svært for kroppen at fordøje. Spis fuldkorns-pasta-ris. Drik vand før måltiderne. Spis frugt og A38. Spis rigtig smør og hold jer fra blandingsprodukter. Hold jer langt væk fra light produkter. Dyrk motion 3 gange om ugen. Gå god tid i seng og få jeres nattesøvn.

    Det er min opskrift. Der hvor jeg selv halter er gå i seng i god tid. Men alle har vel en last.

    Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget.

    MVH.
  • Indstillinger
    Ved ikke helt om jeg forstår hvad du vil have hjælp til. Men hvad skal I dog med BMI testen? I kan jo kigge på Jer selv. Og i øvrigt vejer muskler mere end fedt. Det kan være grunden til at kammeraten får et højt BMI.

    Der er meget at sige om sundhed. Spis sund mad. Varieret kost. Med mange grøntsager, fisk, fugl - hold jer fra gris og oksekød det er svært for kroppen at fordøje. Spis fuldkorns-pasta-ris. Drik vand før måltiderne. Spis frugt og A38. Spis rigtig smør og hold jer fra blandingsprodukter. Hold jer langt væk fra light produkter. Dyrk motion 3 gange om ugen. Gå god tid i seng og få jeres nattesøvn.

    Det er min opskrift. Der hvor jeg selv halter er gå i seng i god tid. Men alle har vel en last.

    Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget.

    MVH.
  • Indstillinger
    indlæg under ris og ros er jo så ikke altid spørgsmål men konstteringer, såsom man ikke kan sige man ikke drikker, men at man SKAL sige man drikker 5 genstande om året for at gå videre.......

    dette er så ikke den eneste men ja den bærer typisk præg af det sundheds freakshow dk har gang i, min søn som vejer 5 kilo mere end gennemsnittet er nu blevet skrevet op til julemærkehjem for at tabe sig, han bor ved sin mor, som er undskyld udtrykket bollefed, hendes bmi er over 40 men hun kan ikke få fedme operation fordi det skal op på 50.....

    men for satan jeg blev gal, for det første har han i sin skole idræt 1 time om ugen, jamen for den da vil man lave vores børn sunde så lær dem at bevæge sig........

    lille sidespring men ja somk i osse siger vi kan jo se vores ´bmi med det blotte øje, for det meste.... ;O)))
  • Indstillinger
    Der står jo i teksten:

    citat

    men hvis du træner meget og har en stor muskelmasse, kan du godt falde lidt uden for det normale BMI uden at være overvægtig. BMI-tallet kan ikke bruges til at vurdere børns vægt efter.

    citat

    ps. Men det er rigtigt, helt regne med de tester kan man ikke. Jeg får at vide, jeg er "æblefaconen". Det drejer sig om nogle få cm. Jeg er helt tydeligt en "pærefacon". Hvis det kan siges sådan.
Log in eller Registrér for at kommentere.