Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slidgigt og neuroborrelia.

Redigeret 17 november, 2012, 11:06 i Slidgigt
Jeg vil gerne høre om der er nogen der har erfaringer med gigt og Borrelia.
For et par år siden fik jeg konstateret Neuroborrelia og døjede længe med symptomerne. Da de sådan set var på retur (troede jeg) slog slidgigt ud i lys lue. Jeg er disponibel for slidgigt, så det var jo sådan set forventeligt.
Men da jeg kun var 46 år da gigten kom galloperende, fik jeg den mistanke om neuroborreliaen måske har været en medvirkende faktor til at jeg har fået det tidligere end forventet.

Jeg er bekendt med at der er en nøje sammenhæng mellem netop denne form for Borrelia og gigt, men hører slidgigt ind under her også ?

Er der andre der har været så uheldige at de også har fået en gigt efter at have haft neuroborrelia ?

Hvis det er Borreliaen der har forårsaget at jeg allerede er plaget af slidgigt, hvordan vil sådan et slidgigt forløb være, i forhold til en alm. slidgigt ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ærgerligt at ingen har svaret på dette indlæg, som jeg faldt over i min egen søgen på viden om dette problem.
    Men desværre kan jeg heller ikke hjælpe dig. Jeg har ikke officielt fået borrelia diagnosen endnu. Men jeg ved at jeg har slidgigt. Det har man ellers ikke i min familie, pånær jeg på 41 og min søster på 50. Men hun har så tilgengæld lige fået konstateret borrelia i Tyskland.
Log in eller Registrér for at kommentere.