Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Flad mave kommer aldrig til mig!

Er en pige på 14 år, som har et problem. Jeg har altid gerne ville have en helt flad, og trimmet mave, men lige meget hvad jeg gør, lykkedes det ikke. Jeg har fået udregnet af en diætist, at jeg må spise 1810 kalorier om dagen, og jeg holder mig næsten aldtid under med 300 - 800 kalorier. Jeg spiser rigtig sundt, og rører næsten intet usundt i hverdagen, og i weekenderne holder jeg det også på et lavt plan. Jeg styrketræner 3 gange om ugen, cykler 18 km om ugen, løber en gang, går 3 gange og så prøver jeg udover det, at bevæge mig så meget som muligt. Jeg er ikke tyk, men jeg ville bare gerne kunne være tilfreds med min mave, når jeg slapper af i den. Håber der er nogle, der kan fortælle mig, hvorfor det ikke kan lade sig gøre. :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 9 maj, 2012, 10:30
    aldtid under med 300 - 800 kalorier.

    citat slut

    Så må du da være sulten. Har du ikke set billeder af børn med oppustede maver. Noget der sker, når man sulter. Spis normalt.


    http://www.studieportalen.dk/forums/Thr ... ?id=324017

    Så galt fat er det nok ikke. Men du kan også være lidt svajrygget, det skubber maven mere frem. Det kan du ikke gøre noget ved. Lige meget hvor meget du sulter dig.
  • Indstillinger
    Har jeg også prøvet. Virker ikke.
  • Indstillinger
    -Og desuden spiser jeg næsten normalt for en pige i min alder.
  • Indstillinger
    Jeg føjede lidt mere til mit indlæg.
  • Indstillinger
    Måske er det det. Men du skal altså ikke tro, at jeg sulter mig selv. Er ikke en af de der piger.
    Men tak for din besvarelse. :-)
  • Indstillinger
    Det var godt, jeg syntes bare ikke det lyder af så mange kalorier, når man tænker på alt den motion, du dyrker.
    Men jeg er selv lidt svajrygget og har aldrig haft helt flad mave. Det har ærgret mig, men til gengæld er min ryg rank.
    Og ellers skidt pyt, det er helt andre ting, det drejer sig om for at tage sig godt/pæn ud.
    Et venligt smil og et sødt væsen er tusind gange mere værd.
  • Indstillinger
    Du har ret i, at det lyder som lidt. Men kan slet ikke undvære mad - elsker det alt for højt! Men du har ret i, at der er vigtigere ting i livet, og det ved jeg også godt. Men er jo også lige i den alder, hvor intet er godt nok ved én selv. Det er lige en periode man skal over. :-)
  • Indstillinger
    Hej,
    nu er du jo stadig ikke færdig med at vokse, så din krop kan ændre sig endnu. Men da du allerede har talt med en diætist, synes jeg at du skal kontakte hende igen, da hun helt sikkert vil kunne hjælpe dig med en diæt, der ikke kun tænker på kalorierne, men også på hvilke fødevarer der er specielt egnet til at fjerne mavefedt - det findes nemlig. Ofte er det en diæt med højt proteinindhold og nogle specielle sunde fedtstoffer, samt lavt indtag af "hurtige" kulhydrater - søg evt. også selv på nettet.
    Venlig hilsen.
  • Indstillinger
    Hej. Tak for din besvarelse. Men jeg sparer også på kulhydrater fra ris, pasta og kartofler. -Og jeg spiser så mange proteiner som muligt. Men sidst jeg var til diætist, ville hun ikke hjælpe mig med det, da jeg var normalvægtig. Hun siger, at jeg bare skal være glad for det jeg har, men det er svært, når man ikke selv er tilfreds. Men tak :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.