Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sover i fosterstilling, men kun fordi det gør ondt i knæene

Hej, jeg ved ikke om det er det rette forum at henvende mig til, men nu har det virkelig gået mig på i ret lang tid. Jeg er en pige på 22 år og har siden jeg var 14-15 år gammel følt at jeg bliver nødt til at sove i fosterstilling - men ikke fordi jeg finder det behageligt at sove på den måde, men fordi at hver gang jeg ligger mig ned, føler jeg en trang til at bøje mine knæ konstant. Lidt ligesom hvis man har stået op en hel dag på arbejde og den dejlige følelse af at sidde ned og bøje knæene bagefter bare er ubeskrivelig dejlig... Jeg ved ikke rigtig om det giver nogen mening :-/
Men det er ikke kun når ligger ned. Hvis jeg sidder ned, føler jeg en trang til a tage mine fødder op på stolen eller sofaen, fordi jeg føler at jeg hele tiden bliver nødt til at bøje mine knæ, og denne følelse er ret ubehagelig hvis jeg sidder på cafe eller et andet offentligt sted.
Når jeg sover, sover jeg kun i fosterstilling som sagt. Men dette er imod min vilje.. Det gør ondt i ryggen, og når jeg så endelig ligger mig fladt på ryggen, så gør det "ondt i benene"... Jeg vågner tit om natten(f.eks. Nu, hvor jeg simpelthen er blevet så irriteret at jeg er gået herind for at finde hjælp) netop fordi at mine ben gør ondt og jeg tilfældigvis har fået mig vendt om på ryggen med benene udstrakt.
Jeg dyrker ikke særlig meget motion, men når jeg gør, har jeg ikke kunne mærke nogen forskel på om jeg har mÅtte bøje knæene eller ej. Om jeg står op hele dagen, er meget forskelligt.. Nogle dage sidder jeg ret meget ned, andre dage står jeg meget op, men ikke sådan 8 timer om dagen...

Ved ikke om det kan være tegn på noget, eller om det er meget normalt, fordi det er som om at det er blevet værre med årene:( håber i kan hjælpe mig ..
Log in eller Registrér for at kommentere.