Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skal undgå søvn i en periode. -Hvilke vitaminer er anbefalet

Hej derude!

Som sagt så skal jeg holde mig vågen i en kommende periode på grund af mine lange og natte vagter, og vil derfor gerne indtage forskellige vitaminer som både kunne reducere den skade jeg påfører min krop ved at holde mig vågen..

Hvilke vitaminer har jeg brug for, og hvilke ville være smarte at indtage uden at jeg fx skal sidde og spise 500g broccoli...

(Ønsker ikke at indtage nogen ting der har så kaldte "downrush", - Fx sukker, som kan forværre effekten af at føle sig træt)


Tager forbehold for stavefejl osv.

Mange tak på forhånd! :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej, Hvordan er din arbejdsplan fremover?
  • Indstillinger
    Det er en uges tid det drejer sig om, vil gennemsnitlig have max tid til 6 timers søvn.
  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men en uges tid kan man jo godt holde til det.

    Generelt er det en dårlig ide med for lidt søvn, men det ved du vel; en uges tid har vi vel alle prøvet, uden der er sket noget videre ved det.

    Sørg for at spise sundt og varieret. Hold dig fra sodavand, junkfood, sukkerslik og naturligvis alkohol, men sørg for rigeligt med væske - især vand.

    Spis masser af frugt og sørg for ikke at have spist for tungt eller have drukket kaffe lige inden du skal sove.

    Når du skal sove, så sørg for, at du kan få ro, at der er mørkt og køligt. Køb evt. en sovemaske hos Matas, så du kan få det helt mørkt - det giver virkelig megen ro i sig selv at have denne maske på.

    Når denne periode er overstået, så er det en god ide, at du tager et par dage, hvor du stille og roligt kan finde din døgnrytme igen, og prøv hurtigst muligt kun at sove om natten. Det er bedre, du har en dag, hvor du er temmelig træt, men holder dig vågen, frem for at falde for fristelsen med at sove tre-fire timer midt på dagen, for så kan du ikke sove om natten, og så tager det endnu længere tid at finde døgnrytmen.
  • Indstillinger
    Du kan evt. prøve søvnbriller (er ikke en sovemaske). De kan også bruges til natarbejde. Du kan forlænge kroppens udskillelse af melatonin ud over det der bliver udskilt under din nattesøvn.
  • Indstillinger
    du skal have nattevagter ---men sover du så ikke om dagen ---
  • Indstillinger
    Nej, i denne uge har jeg ikke tid til at sove.
  • Indstillinger
    Så håber jeg ikke du har ansvar for noget som helst. Ingen kan holde sig vågne en uge.
Log in eller Registrér for at kommentere.