Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

uønsket

Redigeret 19 juli, 2012, 00:49 i Enlig far eller mor
hvordan forholder jeg mig som mand, til en uønsket graviditet? Jeg har for ca. 10 uger siden været seksuelt sammen med min x kæreste. (ca. i uge 10) Hun kontaktede mig, fredag d. 27 april, med beskeden om at hun var blevet gravid. På dette tidspunkt var hun ikke klar over om det var mig eller hendes daværende kæreste. Han er siden hen gået fra hende. Nu er det kun mig, efter hendes udsagn, der kan være faren. Jeg ønsker ikke et barn, med hende. Hun vil ikke tage en test, mens jeg er tilstede. Hun har derimod sendt mig et billed via sms, af 2 positive test uden nogen speciel anmærkning. Hun skulle til lægen idag, og ville ikke have mig med. Vi aftalte fælles at mødes efter hendes læge besøg. Her håbede jeg på at kunne se evt. vandrejournal. Denne kunne jeg ikke se, da hendes læge ikke havde tid til at færdiggøre den. Tilgengæld kom hun med et alm. a4 ark, hvor der med kuglepen er skrevet: (hendes fulde navn) er gravid og skal formentelig føde 11.12.12. med venlig hilsen læge (navn) og en underskrift. A4 arket er hverken dateret, eller stemplet. Er det normalt at en læge udlevere et sådan "unormalt" stykke papir?
mvh.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du spørger hvordan du skal forholde dig --til det barn som du ikke ønsker ---
    det kan vel først konstanteres om du er far til barnet ---når det bliver født --

    og der bliver taget en test om det er dig ---eller den anden --der har gjordt hende gravid ---
  • Indstillinger
    du kan jo selv prøve at regne lidt på --når du var sammen med hende ---og hvornår hun er sat til at føde --,

    du må sige til hende .--at du har krav på at få ordentlig besked ---hvis hun mener du er barnets fadr --

    men du kan jo fortælle hende ---at det kan en test finde ud af --når barnet er født --så hun kan ikke snyde dig ---
  • Indstillinger
    Kære Tjomm85

    Her er der 3 muligheder: 1. hun er ikke gravid, 2. hun er gravid, men du ikke er far til barnet, 3. du er far til barnet.
    Måske kan det være en god ide at starte med at være mere rolig overfor din situation. På den måde bliver det nemmere for dig at tænke mere fornuftigt. Der er lige så stor chance for at barnet er dit som det ikke er dit. Du er ikke en gang sikker på, at hun er gravid. Hun vil sandsynligvis have kontrol overfor situationen, da hun ikke vil bevise hendes graviditet.
    Måske kan det være en god ide at vise hende, at du er åben for diskutionen omkring hendes graviditet. Inviter hende på en cafe, og snakke med hende. Forklar hende, hvor vigtigt det er for dig at være 100% sikker på, at hun er gravid, som det var vigtigt for hende at lave testen. Jeg ved, at det kan være svært for dig at snakke med hende, men det er du nødt til, hvis du vil vide sandheden.
    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.