Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

smerter + hævet fod

Hej her igår vred jeg om på foden og faldt ned af en trappe hvor jeg kort tid efter besvimede i kort tid.

Jeg ringede til vagtlægen og spurgte hvad jeg burde gøre.

Jeg fik at vide at besvime efter et faldt er normalt og jeg burde spise noget for at få mit blodsukker op, hvilket jeg gjorde.

Idag har jeg det meget bedre angående mit hoved. (slog ikke hovedet men havde det skidt) Min fod er hævet og jeg kan ikke gå på den.

Burde jeg tage til lægen og få undersøgt min fod? Siden i går har jeg det meget bedre og hævelsen er faldet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du får nok ikke det store ud af tage til vagtlægen, der ikke har mulighed for at undersøge din fod ordentligt, og skadestue er jo kun for akut opståede skader/sygdom - dvs. inden for 24 timer, og hvis det skete i går, så er tiden vel ved at være udløbet.

    Men - hvis det går bedre i dag, så er der ikke noget forgjort i, at du venter til på mandag, og er du der stadig bekymret, så bør du kontakte egen læge evt. med henblik på at blive henvist til røntgen.

    I og med det går meget bedre, så gætter jeg på en forvridning/forstuvning, og så bør du holde foden rimeligt i ro og lægge ispose på - evt. af flere omgange; ispose på ca. ½ time så pause og så ispose igen. Det skulle gerne give ro.

    Hvis smerterne tager til eller du ikke kan sove for det, så bør du nok alligevel lige forhøre dig ved vagtlægen, for så kan det være der er brækket noget.
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar og smerten har ikke taget til endnu og jeg har sovet fint sidste nat.
Log in eller Registrér for at kommentere.