Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

er der andre der ikke tabe sig

Redigeret 28 august, 2012, 01:29 i Åben debat om spiseproblemer
Jeg skriver fordi jeg har haft anoreksi, så bulimi da jeg lærte at spise igen og nu har jeg fået børn er blevet overvægtig fordi jeg spiser for lidt.

Min diætist siger jeg spiser så lidt at jeg tager på af det. Det gør jeg har meget svært ved at tabe mig igen.

Er der andre der har det sådan og hvad har i gjort?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Ellie, du havde et andet indlæg herinde også.

    Som jeg skrev til dig, så besøg din egen praktiserende læge og få en recept på xenical. Xenical er en receptpligtig medicin du kun kan få hos din læge eller online hos en dansk onlineklinik, der er flere der har skrevet og linket om Xenical herinde. Læs mit andet indlæg til dig, jeg var selv i samme båd, i flere år, og prøvede dumme slankepiller fra Matas, der ikke virkede.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    Min svigerinde, hun fejler ikke noget, ville ikke være for kraftig og sprang måltider over. Hun tabte sig ikke. En diætist sagde hun spiste for lidt og hun ændrede sine spisevaner. Det hjalp.
    Naturligvis passer hun på med de fedende ting, kager o.s.v. Hun spiser grøntsager og kød til aften f.eks.
  • Indstillinger
    Man kan ikke spise så lidt at man tager på af det. Det giver ingen mening og går direkte imod de kendte fysiske love. For at tage på, skal ens energi input være større end ens energi output. Så simpelt er det. Hvis man tager på, er det fordi man indtager for mange kalorier i forhold til ens aktivitetsniveau. Det er muligt at spise meget og ikke tage på hvis man har en meget højt stofskifte, men det er ikke muligt at spise lidt og tage på.

    Prøv at beregn hvor meget du faktisk spiser, og sæt det i forhold til hvor meget du faktisk bevæger dig.
  • Indstillinger
    – Spiser du for lidt?

    At spise for meget og spise for lidt virker umiddelbart som to modsætninger, men i virkeligheden er de to ting relaterede. Hvis du ikke spiser regelmæssigt i løbet af dagen risikerer du at dit blodsukker og dit insulin niveau bliver forstyrret. Dette kan skabe fedt depoter og sænke din forbrænding – begge leder til vægt forøgelse. Spis noget hver fjerde time og lad aldrig dig selv sulte fra et måltid til det næste.

    citat slut

    Naturligvis, hvis man slet ikke spiser eller næsten intet, er det klart man taber sig og til sidst dør man. Men det var jo ikke det, det handlede om.
  • Indstillinger
    Hej.

    Efter anorexi og bulimi, tror jeg bestemt ikke Xenical er løsningen. Folk der har har haft de lidelser, skal bestemt ikke sættes i forbindelse med slankemidler, men have en psykologisk vurdering samt hjælp fra professionelle.

    Jeg har selv været voldsomt overvægtig, fik en gastric bypass, og er i dag "normal" vægtig. Jeg vil tabe mere, selv om jeg inderst inde ved at det ikke er tiltrængt så er det det eneste jeg tænker på.. Hvis jeg gik til min læge og bad om xenical, ville han jage mig ud af klinikken. Xenical er specielt velegnet til hurtigt vægttab, især for dem der skal tabe 8-10% før en gastric bypass.

    Kosten er det eneste sted der kan laves om, sund fornuftig kost, det ved vi alle, ikke sagt at det gør det nemmere at tabe sig, men det er langt det sundeste. Jeg synes rådet skal være: Søg læge, få den vendt med ham/hende, og følg lægens råd
Log in eller Registrér for at kommentere.