Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp mig..

Redigeret 4 maj, 2012, 09:17 i Sorg og krise
Hej. Har et lille problem. Har snart været sammen med min kæreste i 6 mdr, og hver gang vi skændes så "sviner" han mig til, enten siger han jeg er fatsvag eller arrogant, dum eller en møg kælling. Det sårer mig forfærdelig meget når han siger sådanne ting og jeg har overvejet om jeg skal tage en pause fra ham. Det er kun når vi skændes at han sviner mig, selvom jeg snakker høfligt til ham.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil da foreslå, at du på et tidspunkt hvor I ikke skændes, fortæller ham, at det virkelig sårer dig og gør dig ked af det, når han taler så grimt til dig, når I skændes.

    Det er altid bedst at sige tingene, når der er "ro på gemytterne".

    Men - nu ved jeg ikke, hvor meget I skændes, men hvis det er meget ofte, så er det måske slet ikke jer to der skal være kærester.

    Det er fint nok, at man er uenige og der ind i mellem ryger en "finke af panden", men hvis I skændes dagligt - eller flere gange om ugen, så kan det da ikke være et særligt rart parforhold.

    Tænk lidt over det.
  • Indstillinger
    Vi skændes måske en gang om ugen. Har sagt førhen at det sårer mig når han snakker grimt til mig, men det er som om den ikke fiser ind i hovedet, men bare kører ind af det ene øre og ud af det andet.
  • Indstillinger
    Det er dig, der vælger hvor længe du vil udsættes for noget sådant, og du skal måske fortælle ham, at du overvejer at gøre jeres forhold forbi, når han ikke kan finde ud af at tale ordentligt til dig.

    Godt - det ikke er mig, der er i et forhold med skænderi så tit, det ville jeg ikke kunne holde til, men sådan er vi så forskellige. :-) Hos os taler vi stille og roligt om tingene.

    Husk at i et parforhold skal man både yde og nyde, så at konstant stå stejlt på sit er ikke specielt fremmende for et harmonisk parforhold.
  • Indstillinger
    Føler også lige for tiden at jeg snart ikke kan holde til mere. Men vil tænke luft over det.
Log in eller Registrér for at kommentere.