Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

s

Redigeret 4 maj, 2012, 12:04 i Samliv

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver, at du har verdens bedste kæreste?? Hun er voldsomt jaloux, bliver dødfornærmet over, at du taler med andre piger. Hun gør selv alle de ting, som hun øjensynligt ikke vil have du gør? Hvad er det i grunden, der gør hende til verdens bedste kæreste??

    Selvfølgelig skal du tale med hende. Hvor vidt det er i orden, at du har hacket hendes computer, ved jeg ikke lige, men hendes jalousi har jo netop gjort dig mistroisk, og fået dig til at gøre nogle ting, som du vel ellers ikke ville have gjort. Fortæl hende også det - vær ærlig, det kommer man længst med.

    Jalousi er destruktivt og meget ødelæggende for et forhold, og det er din kæreste, der har et problem, som HUN skal gøre noget ved. Hun har måske problemer med sit selvværd eller noget. Det bliver HENDE, der med denne kontrol ødelægger ikke bare jeres forhold, men også samtlige af sine efterfølgende forhold, og det skal du fortælle hende. Fortæl hende også, at det virkelig er noget, hun skal arbejde med - denne følelse af kontrol over dig - og hun skal muligvis søge noget professionel hjælp til det. Det er faktisk også meget ødelæggende for hende selv.

    Du er meget glad for hende, så fortsæt dog med at være kæreste med hende, så længe, du kan holde det ud - men insister på, at du vil have lov til at tale med andre mennesker - det være sig både piger og drenge - og mærk endelig efter - hele tiden - om hun er ved at manipulere dig ud til at "for at få fred" holder op med at have kontakt til andre mennesker.

    Gør det forbi med hende i det øjeblik, du føler hende FOR kontrollerende. Hvis hun får lov til at styre dig totalt, vil hun blot gøre det værre og værre for dig, og du vil givet få store problemer, som du kan have svært ved at takle fremover.
  • Indstillinger
    Åh, hvor jeg synes, det er uforskammet bare at slette sit indlæg, når man har fået et råd.

    Jeg har faktisk brugt tid og energi på dig - du kunne da i det mindste have svaret tilbage, om du kunne bruge rådet eller ej.

    I øvrigt kunne det jo også have været, at andre havde nogle råd og ideer til dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.