Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

KUR !!!

Redigeret 9 juni, 2012, 06:18 i Åben debat om overvægt
Hej jeg har fået afvide at frugt og grønsager sku være usundt ?
så ville jeg høre jer om. er frugt usundt eller sundt? da jeg er i tvivl da jeg er på slankekur og gerne vil smide 5 kilo og elsker frugt.
og spise havregryn youghurt eller en grov boller hver morgen skifter hver morgen og til aftensmad salat kylling og grove ris eller pasta eller kartofler?. er det usundt og spise såden eller er det en god slankekur? virkelig hjælp da jeg har brug for en ret god slankekur jeg ik tager på af men taber mig af !

P.S er rosiner og svesker usundt?
altså af alt mad tager jeg det med det grønne nøglehul og fuldkornmærket og mest fedtfri som muligt og mest sundt som overhovedet muligt. og grove boller osv.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvor har du hørt at frugt og grøntsager er usundt? det er fyldt med sunde stoffer, det indeholder vitaminer og mineraler og masser af fibre så det skal du spise for det har kroppen brug for. Du skal spise fedtfattig og varieret kost. Det du spiser nu er også fint nok men du skal også huske at spise fisk gerne hverdag hvis du kan for det er sundt, kylling og magert oksekød. Spist grøntsager eller salat ved siden af, bønner og linser er også sundt. Brune ris og grove paster er også godt. Drik masser af vand mindst 2 liter for det slanker og drop sodavand. Hold dig væk fra boller selv groveboller indeholder hvede det sidder kun på maven spis rugbrød i stedet for. Rosiner og svesker sundt det indeholder sukker så det er en erstatning for søde sager især hvis du har en sød tand. Du skal også tænke på hvor mange kalorier du indtager om dagen hvis du virkelig vil tabe dig skal du indtage 1500 kalorier. Men den bedste vej til vægttab er træning for du skal også tænke på når du har tabt dig det 5 kilo og du vender tilbage til det gamle spisevaner så kommer det hele igen. Du skal blive ved med at spise på samme måde så du vedligholder din vægt men tror ikke du kan gøre klare det i længden så slankekur er ikke effektiv.
  • Indstillinger
    tusind tak for dine svar jeg kan desværre ikke lig fisk og holder mig fra sodavand drikker kun vand te og nogen gange mælk og motioner såden rimeligt :) og jeg har læst det på nettet og kan ik forstå det skulle være usundt nemlig :)
  • Indstillinger
    hej igen.. jeg har lige et par spørgsmål mere.
    Jeg laver rigtig meget motion og spiser sundt.
    men aligevel på to uger har jeg taget 4 kilo på?
    hvordan kan det lade sig gøre?.

    jeg slukker tørsten i vand og hvis jeg er lækkersulten spiser jeg frugt rosiner eller svesker. og spiser rugbrød osv ligesom jeg har skrevet.

    men jeg havde sultet mig selv i 6 uger jeg fik intet føde og det smed jeg 4 kilo af. også efter jeg er begyndt og spise sundt i løbet af de to uger fordi jeg gerne vil tabe mig 5 kilo. da jeg var nede på den vægt jeg gerne ville. men så har jeg taget 4 på? hvordan kan det lade sig gøre på så kort tid når jeg har levet sundt og lavet motion?.
    min vægt stiger mere og mere for hverdag.

    men kan det ha noget med at gøre at jeg har sultet mig selv også bare begynder og spise igen?


    og små måltider. hvad vil det sige?
  • Indstillinger
    Jeg spiser jo cirka 200-500 kcal til morgenmad og til aftensmad. det forskelligt fra dag til dag. men det jo to store måltider. men hvad så med resten af dagen? jeg går bare og småspiser af alt muligt fordi jeg føler jeg har brug for det. men små måtilder hvad kan de bestå af og hvornår skla jeg spise dem?
  • Indstillinger
    Hej med jer

    Man skal passe på med at fokusere for meget på den samlede vægt. Det giver meget mere mening at holde øje med din kropssammensætning i det hele taget. Kroppens sammensætning af fedt, musker, vand og knogler kan give et mere nuanceret billede af ens form/sundhed og gøre det lettere at sætte konkrete mål i forbindelse med træning og vægttab.

    Det er i dag let at holde sig ajour med kroppens sammensætning med en simpel badevægt. Se eksempelvis Targetscale, som kan overføre data automatisk til din iPod/iPhone/iPad via Bluetooth og lave grafer og rapporter over udviklingen:
    http://www.powersenior.dk/shop/vaegten- ... -823p.html

    mvh
    Martin
Log in eller Registrér for at kommentere.