Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg diskusprolaps?

Redigeret 4 maj, 2012, 06:23 i Diskusprolaps
Hej

Jeg er en fyr på 25, der inden for den sidste måned + et par dage har haft nogle vilde symptomer.

Symptomer:

- Sovende til død fornemmelse i venstre side af hovedet om natten, hvilket jeg vågner af og er helt væk i hovedet? (blodmangel)
- Trykken bag venstre øje dagligt.
- Synsforstyrrelser på venstre øje.
- Tinitus på begge ører, dog klart mest på venstre.
- Øm/ondt + stivhed i nakken også mest i venstre side.
- Øm/ondt i rygsøjlen imellem skulderbladende + ud i venstre skulder.
- Sovende fornemmelse i venstre arm ofte ud i lillefinger og ringfinger. (Mere kommer efter jeg har listet symptomer)
- Vejrtrækningsproblemer, føles somom det er i venstre lunge.
- Føler min tale bliver hæmmet.
- Ofte svimmel.
- Har haft trykken under venstre fod og en en helt spændt lægmuskel somom jeg havde løbet maraton, uden at have lavet noget der ligner.
- Maveproblemer, føles somom min mavesæk hopper, ellers er det mit hjerte, men det føles ikke sådan på pulsen.
- Vågner hver nat med den ene eller anden mærkelige fornemmelse og jeg har ellers altid kunnet sove!

Har været afsted på sygehus 2 gange i starten, vagtlæge 1 gang og været til lægen ca. 1-2 gange om ugen siden.

Er blevet henvist til:

Fysioterapeut - der mener at jeg kan have min 10. kranienerve i klemme i nakken.

Neurolog - som jeg først skal til imorgen.

Skal have undersøgt min mave på sygehus.

Min ryg skal røntgenfotograferes.

Psykolog - hvilket jeg ikke tror på kan hjælpe mig. (Har dog haft en hård barndom på nogle punkter, men føler simpelthen ikke det kan være det.)

Mine symptomer startede umiddelbart dagen efter en bytur, hvor jeg spillede basket med mine kammerater formiddagen. 1½ Time efter fik jeg en vild rystetyr i kroppen somom den var ved at sprænge, mine nerver gik amok for at sige det ligeud.

Det med mine fingrer er især mærkeligt!
Jeg vågnede igår nat ved at min lillefinder og ringfinger var helt knyttede og spændte og mine fingere/arm sov. Dette med sikkerhed uden at jeg har ligget på den, da jeg er begyndt at sove fladt på ryggen med vilje. Da jeg vågner og rykker den mindste smugle på hovedet holder den sovende fornemmelse øjeblikkeligt op, der er ingen opvågningsfase som man ellers har ved mangel på blod i en arm eller i et ben.

Synes det er så vildt mærkeligt, at jeg godt kunne bruge nogle imput om det er noget andre har oplevet.

Håber på svar

Mvh

St0rken

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvis din egen oplevelse er at have en discospolaps, er det vigtigt du igen henvender dig hos Lægen . og beder om at få en MR-Canning der kan vise hvordan din rygsøjle Har det. og derefter få behandling af det du fejler. hilsen Spider68
  • Indstillinger
    Få tjekket dit stofskifte(skjoldbruskkirtlen)vh Petra
Log in eller Registrér for at kommentere.