Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Allergi og blodprøve

Redigeret 30 juni, 2013, 07:12 i Allergi
Jeg har astma igennem 10 år, er velbehandlet for tiden.

For ca 3 år siden fik jeg allergi mener jeg selv, med de symptomer det giver og jeg tog selv håndkøbsmedicin mod allergi. Det gav en klar lindring.

For et par måneder siden tog min læge en blodprøve for at se om jeg havde allergi. Hun sagde at svarprøven var fin og jeg ikke har allergi.

Jeg stoppede med at tage allergimedicin og det gik fint lige indtil for kort tid siden, nu har jeg igen alle allergisymptomer.

Jeg er i tvivl om jeg skal begynde på min allergimedicin, eller ej.

Kan en blodprøve vise helt sikkert om man har en eller anden form for allergi eller ej??

Jeg vil lige sige at da jeg sagde at jeg mente jeg i alt fald har allergi på det tidspunkt hvor der er allergital på de to svampesporer:
Alternaria
Cladosporium

så fik jeg en engangsrecept på det allergimedicin jeg selv tog i forvejen.

Hvad mener I om det her??

På forhånd tusind tak for svar.

MVH

anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anne...

    Prøv homøopatisk medicin fra firmaet HEEL eller andre. Virker fantastisk, ingen bivirkninger.
    Homøopatisk medicin er den bedste i hele verden mod næsten alt...læs om på nettet.
    Kan købes hos www.naturoghelse.dk eller andre ....

    MVH - Marlena
  • Indstillinger
    Tankevækkende, at du lige har meldt dig ind her og nu og ikke svarer på mit indlæg overhoved, men henviser til en hjemmeside, og ikke har haft anden aktivitet på dit brugernavn hm.

    Det jeg blandt andet spurgte til var om man kunne sige at man ikke har allergi baseret på en blodprøve. Jeg spurgte ikke til medicin eller natur... eller andet.
  • Indstillinger
    Hej Anne,

    Ja man tager blodprøver på allergi ambulatorier. Du skal bare vide hvad du skal teste for. Dog ville jeg starte med de mest almindelige allergier såsom, birk, bunke, græs, husstøvmider, kat, hund. Men igen sårklemmer det an på hvor og hvornår du reagere, for det kan også være noget du spiser.
    Jeg er selv multi allergiker og kæmper lige nu med min egen læge
    om at skulle ha. Taget nogle blodprøver på skimmelsvamp. Hun sige at det kan man ikke, jeg siger selvfølgelig Lan man det. Hvis man kan teste folks blod for forgiftning (af kemikalier osv) så kan man også for forskellige skimmelsvampe) og nu taler jeg ikke bare om de 2 almindelige som man bliver tilbudt i printets, men de mere farlige. Iøvrigt er jeg træt af at skulle fortælle min læge rigtig mange ting som hun burde vide og som jeg ikke skal bruge måneder på at finde ud af over nettet og ringe rundt til hospitals afdelinger, for at høre om det kan lade sig gøre. Jeg mener jeg er jo ikke den første i verdenshistorien, der har disse symptomer.
    Bassen
Log in eller Registrér for at kommentere.