Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slået foden - hjælp!

Redigeret 16 august, 2013, 14:27 i Fod- og knæskader
Hej allesammen.
I onsdags vred jeg om på min højre fod mens jeg samtidig slog den ind i 2 forskellige ting. Min fod sidder skævt på mit ben, kan ikke bevæge noget udover min lilletå- den er ikke særlig hævet, men den er til gengæld mørkeblå - der grænser op til det sorte! Kan "støtte" på den - dog med ekstreme smerter og kun på den ene side af foden.

Nu kommer vi til den værste del - fredag tog jeg til lægevagten i Hjørring. Sad derinde i lige knapt to timer, og da jeg kommer ind til lægen, spørger han ikke ind til hvad jeg har lavet, beder mig blot om at ligge mig på hans bænk. Han vrider løs i min fod, og jeg beder ham grædende om at stoppe, for det gjorde (undskylder for mit sprogbrug) fandme fuck i helvede ondt! Han beder mig om stå ned fra bænken og støtte på begge fødder! Derefter siger han - jeg citerer: "I gang med at støtte på den fod, jeg gider ikke høre på dit klynkeri. Du får ikke noget opmærksomhed af det. Der er ikke noget i vejen med din fod så du kommer bare igang med at gå. Hvis det ikke er bedre om 3-4 dage, har du måske en revne eller flænge i knoglen."
Jeg stod med åben mund og var fuldstændig chokeret. Jeg synes det var så ydmygende og uprofessionelt. Hvis man som læge tror at der kan brud, burde man da straks sende personen til røngten ...

Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre nu? Ligger med store smerter herhjemme og jeg synes sq ikke det her er sjovt.

Knus

Kommentarer

  • Indstillinger
    du finder dig en anden læge ----det der er for ydmygende ---men først tager du på apoteket ---DER KØBER DU EN TUBE ----VOLTAREN---

    den tager smerter ---gnid det ind i foden der hvor du har ondt ---maser det ind ---køb et godt støtte bind og tag det på ----
    gør det morgen og aften ---behold bindet på om natten --indtil dine smerter er væk --

    jeg ved hvad jeg taler om ----går selv med en smertefuld ankel ---
    efter forvridning ---og det har god virkning med den salve --

    obs obs---vask dine hænder hver gang du har brugt salven ---så du ikke f¨r det i øjne eller mund --

    lad mig høre mere til dig ---om hvordan det går
  • Indstillinger
    Tak for svaret solo313:-) Har forsøgt me voltaren, men har så store smerter i foden at jeg ikke kan smøre det ud - kan knapt nok få et støttebind på, uden jeg er ved at bryde grædende sammen.
    Som sagt var det vagtlæge på Hjørring sygehus, imorgen ringer jeg til egen læge og får den undersøgt derinde. Puff ... Håber ikke der er noget alvorligt galt med den ...
  • Indstillinger
    bed om en acut tid hos din læge ---og fortæl dit forløb ---som er slemt --og du kan ikke holde det ud mere ---der er måske noget brækket
  • Indstillinger
    Tjaeh ... Lægen imorgen i hvertfald :-)
  • Indstillinger
    <b>bold</b>
  • Indstillinger
    Hvordan gik det
Log in eller Registrér for at kommentere.