Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bylder som ikke brister men blot bliver større

Redigeret 29 april, 2012, 02:41 i Åben debat om hud og hår
Hej,

Jeg bor i øjeblikket i udlandet og er pludselig begyndt at få bylder som ikke brister og drænes af sig self.

For 3 uger siden havde jeg en byld på ballen der var så stor at jeg måtte indlægges for at få den drænet. Jeg fandt aldrig ud af hvorfor bylden var kommet.

Nu er jeg begyndt at have en byld på ballen igen (som jeg igen ikke aner hvad kommer fra) samt jeg har fået en byld på mit ben og ved min hårvækst i bikinilinjen (disse er helt sikkert kommet af indgroet hår efter hår voksning).

MEN hvor får jeg pludselig bylder som min krop ikke automatisk kan skille sig af med? Hvad kan grunden være? svækket immunforsvar fordi jeg er stresset på jobbet eller kan det være relateret til at jeg lever i et land (Eguypten) med meget andre bakterier?
Eller kan rygningen alene være skyld i svækket immunforsvar (jeg ryger meget mere her end jeg gjorde i Danmark)?

Ser frem til feedback.

Kommentarer

  • Indstillinger
    skulle du ikke søge læge igen ---så du kan få noget pencelin
  • Indstillinger
    Du har måske fået en stafylokok infektion. Via en lille rift kan du muligvis være smittet. Nogle bylder skal man være varsom med. Jeg tror ikke det er nedsat immunforsvar, men nu kan det være forringet.
    Min svoger, som arbejdede meget i udlandet blev smittet. Det kan man naturligvis også blive herhjemme.
    Hvis jeg var dig ville jeg lade en læge følge med i, hvordan disse bylder udvikler sig, hvis der kommer flere.
Log in eller Registrér for at kommentere.