Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kære mor, jeg savner dig.....

Redigeret 3 oktober, 2012, 14:15 i Sorg og krise
Du blev alt for hurtig taget fra mig. Du døde på grund af KOL, så på den måde fik du fred idet du havde problemer med at få luft. Du stoppede med at ryge og det hjælp lidt men ikke nok. skaden var sket. Dit hjerte var blevet alt for stort på grund af rygning og bronkitis. Jeg savner dig bare så meget og lige nu er det svært at være mig. Det var mig af 2 unger som måtte tage hele slæbet. Men sådan har det jo altid været når man kommer fra en misbrugsfamilie så igen har du fået fred for alt uroen når far havde drukket alle pengene op og du ikke vidste hvordan vi skulle få mad. Du var mit sidste bindeled til livet, et liv som jeg selv har måttet kæmpe med på grund af en opvækst som jeg godt kunne have undværet på grund af alle de tæsk jeg fik og indespærring, dage uden mad og så i seng. Isolation, kampen for at overleve i en verden som jeg aldrig har forstået og stadig ikke kan finde ud af at overleve i. Det er bare så angstproverende at du døde for jeg tog mig af dig for på en måde at sige tak fordi du trods alt gjorde hvad du kunne for at vi unger kunne få et nogenlunde liv men skaden var sket. Har været igennem så meget mor og har det stadig svært her i livet psykisk men jeg formår stadig ikke at sætte ord på og det er så svært at trænge igennem systemet når man har brug for hjælp. Jeg er godt nok 53 år i dag men livet er svært. Jeg er meget isoleret og måske er det konsekvensen af den opvækst jeg har haft, jeg ved det ikke men kære mor, du har ikke leget forgæves. Du har selv haft et hårdt liv og jeg skylder dig at gøre alt hvad jeg kan for at tage en dag af gangen men isolationen er svær. Jeg har det stadig svært med andre mennsker. Har svært ved at bevare kontakten og et eller andet sted håber jeg at det snart er min tur til at sige farvel til denne verden men sådan må jeg ikke tænke. Mor du var mit sidste bindeled til livet. Min familie er død af druk og den sidste rest er splittet også på grund af misbrug. Det er så svært lige nu at være til, at acceptere tingene som de er. Du døde sidste år, kære mor og du er det mest kærlige menneske jeg nogensinde har været sammen med. Tak for mit liv og den kærlighed du gav mig trods omstændighederne. Jeg prøvede at give dig det tilbage i dine 2 sidste år og jeg håber det lykkedes. Farvel. jeg ved du har det godt der, hvor du er nu. Knus din datter

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.