Hvor er jeg frustreret! Gode råd søges..
Jeg er mormor til den dejligste dreng på 3 år som jeg elsker over alt andet på jorden. Ham og jeg er utrolig tæt knyttede. Jeg var med ved fødslen, og har været der siden. Min datter lider af spastisk lammelse, er alene med ham, og under uddannelse-så jeg har haft og har ham stadig meget. Og jeg elsker hvert minut... Min kærlighed til ham er uendelig og jeg er ikke i tvivl om at han osse knuselsker sin mormor.. Og her kommer problemet. Han er inde i en fase i øjeblikket hvor han ikke "gider" sin mor. Det er mig der skal hente og bringe i børnehave ellers skaber han sig vanvittigt. Min datter har i dagevis kæmpet i op til en time inden de skal ud af døren om morgenen og afsted til hhv skole og børnehave. Igen om eftermiddagen når hun henter. Hvor han ikke vil med fordi det er mig der skal hhv bringe og hente.. Vi bor ca.200 meter fra hinanden-han skal kun skrå en græsplæne så er han hos mig. Og utallige af gange de sidste 14 dage har han pludselig stået i min stue med et stort smil på og klar med en ordentlig krammer og et jeg har savnet dig.. Et splitsekund hvor min datter ikke lige har været opmærksom så er han stukket af. Og det samme sker som når de skal ud af døren. Han vil ikke hjem og skaber sig fuldstændig vanvittigt. Han vil sove hos mig.
Og dette er kun et par enkelte eksempler. Det er sådan hele vejen igennem.
Og det skal nævnes at min datter er den mest fantastiske mor. Kærlig og omsorgsfuld. Han er hendes liv. Hendes guldklump. Og dette skær os begge i hjertet. Min datter fordi det selvfølgelig gør så ufattelig ondt at ens barn ikke "vil" en. Og mig fordi jeg til fulde forstår hende. Hun gør på alle måder hendes bedste og hvad gør så mere ondt end når ens barn står og siger at han ikke elsker hende men kun elsker mormor.
Vi har prøvet alt. At være kærlige, men konsekvente. At lade ham få lov. Det var de første par gange.. Og jeg er trappet ud af deres hverdag så meget som muligt for at gi hende "plads" til at være mor, osse for at han skal forstå det er der han "hører" til. Måske er det det han er frustreret over? At han ikke 100% ved hvor han egentlig "bor" fordi han har været meget hos os begge..?
Vi aner ikke vores levende råd..
Dette rammer meget hårdt og dybt ind og håber af hjertet at nogen måske kan genkende situationen eller har nogle gode råd.
Alt tages imod med kyshånd...
// Charlotte
Og dette er kun et par enkelte eksempler. Det er sådan hele vejen igennem.
Og det skal nævnes at min datter er den mest fantastiske mor. Kærlig og omsorgsfuld. Han er hendes liv. Hendes guldklump. Og dette skær os begge i hjertet. Min datter fordi det selvfølgelig gør så ufattelig ondt at ens barn ikke "vil" en. Og mig fordi jeg til fulde forstår hende. Hun gør på alle måder hendes bedste og hvad gør så mere ondt end når ens barn står og siger at han ikke elsker hende men kun elsker mormor.
Vi har prøvet alt. At være kærlige, men konsekvente. At lade ham få lov. Det var de første par gange.. Og jeg er trappet ud af deres hverdag så meget som muligt for at gi hende "plads" til at være mor, osse for at han skal forstå det er der han "hører" til. Måske er det det han er frustreret over? At han ikke 100% ved hvor han egentlig "bor" fordi han har været meget hos os begge..?
Vi aner ikke vores levende råd..
Dette rammer meget hårdt og dybt ind og håber af hjertet at nogen måske kan genkende situationen eller har nogle gode råd.
Alt tages imod med kyshånd...
// Charlotte
Kommentarer